مزایای استفاده از آفت کش در کشاورزی
نوشته شده توسط : atiyhe

استفاده از آفت کش (انواع سموم کشاورزی) مزایای بی‎شماری دارد. در اینجا قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از آفت کش در صنعت کشاورزی بپردازیم. برخی از این مزایا عبارت است از:
افزایش بهره وری زمین‎ه‌های کشاورزی: استفاده از انواع آفت کش موجب افزایش بهره وری بین ۲۰ تا ۵۰ درصد می‎شود. به کمک انواع سموم، کشاورزان توانسته‌اند محصولات باکیفیت‌تر و بیشتری تولید کنند.
کمک به افزایش درآمد کشاورزان: استفاده از آفت کش‌ها می‌‎تواند به بهبود عملکرد محصول و در نتیجه افزایش درآمد کشاورز کمک کند.
کمک به مقرون به صرفه شدن محصولات غذایی: افزایش کمیت مواد غذایی به کمک استفاده از آفت کش موجب کاهش قیمت آن نیز می‌‎شود. به همین دلیل دسترسی به مواد غذایی در سراسر جهان آسان‌‎تر می‎شود.
کاهش بیماری‌: استفاده از آفت کش می‎تواند به کاهش بیماری‌‎هایی مانند مالاریا، بیماری لایم و… که از راه آب و حشرات منتقل می‎شود کمک کند. آفت کش‌‎ها با جلوگیری از شیوع بیماری‌ها از طریق کنترل جمعیت جوندگان و حشرات به افزایش سلامت انسان کمک می‎کنند.
کمک به حفظ محیط زیست: استفاده از آفت کش به کشاورز کمک می‎کند تا از زمین کشاورزی بیشترین بهره را ببرد که این خود می‌تواند منجر به کاهش جنگل زدایی، حفظ منابع طبیعی، جلوگیری از فرسایش خاک و… شود.
کمک به ذخیره سازی بهتر محصولات کشاورزی: استفاده از آفت کش می‌تواند در مرحله‌‎ی ذخیره سازی و انبار از محصولات کشاورزی در برابر حمله حشرات کمک کند.





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: