نوشته شده توسط : atiyhe

یکی دیگر از مدل های بسیار جذاب و پرطرفدار دستبند طلا زنانه و دخترانه، طرح های زنجیری می باشد. این مدل دستبند طلا جدید بیشتر مورد توجه دختران نوجوان و جوان بوده و با آویزهای متنوع جلوه بی نظیری روی دست ایجاد می کنند. از دستبند طلا دخترانه زنجیری با آویز می توان به عنوان ست مادر و دختری نیز استفاده کرد.

یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب این مدل دستبند طلا جدید، استحکام زنجیر و تناسب آن با انداز و ابعاد آویز است. زنجیرهای بیش از اندازه ظریف نمی توانند مقاومت خوبی در برابر آویزهای سنگین داشته باشند. به همین دلیل باید مدل هایی را انتخاب کنید که به مرور زمان دچار آسیب نشوند. علاوه براین، تعداد آویزهای متصل به دستبند طلا جدید زنجیری دخترانه نیز نباید بیش از اندازه زیاد باشد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

گوشواره های میخی در دو دسته کلی نگین دار و بدون نگین ارائه میشوند که هر یک دارای مزایای خاصی هستند. از مهم ترین ویژگی های گوشواره های نگین دار می توان به جذابیت و درخشندگی آنها اشاره کرد و البته از نظر قیمت نیز گران تر هستند. گوشواره میخی بدون نگین تنوع زیادی دارد و از نظر قیمت نیز ارزان تر از مدل های نگین دار است. دلیل این تفاوت قیمت در ارزش سنگ و نگین ها و همچنین اجرت ساخت گوشواره های میخی نگین دار است.

یکی دیگر از مزایای گوشواره های میخی مدل های بدون نگین، ماندگاری بیشتر و نگهداری آسان آنها است. چون مدل های نگین دار ممکن است به مو و لباس گیر کند و نگین آنها جدا شود. البته تا حد زیادی به کیفیت ساخت و نحوه اتصال نگین روی پایه و قاب آن بستگی دارد.

برای اینکه بتوانید گوشواره را با لباس های مختلف براحتی ست کنید، گوشواره میخی با نگین رنگی یکی از  انتخاب های عالی خواهد بود. مدل های بسیار متنوع و جذاب این گوشواره ها در فروشگاه های انلاین ارائه شده و طراحی منحصر به فرد و مدرن آن چشم ها را خیره می کند. استفاده  از سنگ آمیتیست، فیروزه، عقیق، گارنت، سیترین، بلو توپاز، جیپسون و پریدوت می تواند درخشندگی بی نظیری را روی گوش ایجاد کند و با لباس های مختلف براحتی آنها را ست کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

طلا خالص (24 عیار): طلا خالص به صورت خالص (بدون ترکیب با سایر فلزات) و با عیار 24 است که به صورت نقره‌ای زرد رنگ است. این نوع طلا بسیار نرم است و برای استفاده در جواهرسازی مناسب نیست.
طلا 18 عیار: آلیاژ طلا با عیار 18، که به عنوان 75% طلا خالص و 25% فلز دیگر (معمولاً نقره، مس یا پالادیوم) تشکیل شده است، یکی از محبوب‌ترین آلیاژها برای جواهرات است. این نوع طلا به عنوان "طلا سکه‌ای" نیز شناخته می‌شود.
طلا 14 عیار: طلا با عیار 14 که حاوی حدود 58.3% طلا خالص است، نیز یکی از آلیاژهای رایج برای جواهرات است. این نوع طلا معمولاً از نظر قیمتی ارزان‌تر از طلای 18 عیار است و به دلیل استحکام و مقاومت بیشتر، برای استفاده روزمره مناسب است.
طلا 10 عیار: طلا با عیار 10 که حاوی حدود 41.7% طلا خالص است، یکی از آلیاژهای ارزان‌تر و مقاومت‌نسبتاً بالاتر برای استفاده در جواهرات است. این نوع طلا معمولاً برای جواهراتی که نیاز به مقاومت و دوام بیشتر دارند، استفاده می‌شود.
طلا سفید: طلای سفید یکی از نوع‌های خاص طلا است که با استفاده از فلزاتی مانند نقره، پالادیوم یا رودیم، تهیه می‌شود. این نوع طلا به دلیل رنگ سفید یا نقره‌ای خود، جذابیت خاصی دارد و برای جواهراتی که طلای رنگی به آنها نمی‌خواهید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای خرید هر نوع طلایی میتوانید به فروشگاه های طلا اینترنتی مراجعه کنید و به راحتی خریدتان را انجام دهید. 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

همان‌ گونه که می ‌دانید در حال‌ حاضر کودهای شیمیایی بسیار متنوع و گوناگونی در بازار وجود دارند؛ که هر کدام از آن ‌ها دارای ویژگی ‌های مخصوص به خود می باشند. از این رو نیز ممکن است باغداران و یا کشاورزان هنگام انتخاب بهترین برند کود شیمیایی، دچار مشکل شده و نتوانند یک گزینه ایده ‌آل و مرغوب را خریداری نمایند.
دقت کنید برای اینکه محصولتان آسیب نبیند، نباید از هر نوع کالای نامرغوبی استفاده کنید. از جمله باکیفیت ترین و معتبرترین انواع برند کود شیمیایی می توان به شوک پلنت فید، تاپ یوزینگ، یونیون، گروبیسیک، فورتال، فیوسول اسپیشیال، فیوسول بالانس، فرتی وان اشاره کرد.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

کنفیدور در حالت سیستمیک خود به شکل آکروپال در گیاه حرکت می کند. آکروپال یعنی حرکت از سمت پایین به بالا؛ به همین دلیل زمانی که از سم ایمیداکلوپراید در یک نقطه از گیاه استفاده می کنید، این سم فقط توانایی رفتن به ارتفاع های بالاتر از سطح سمپاشی شده را دارد؛ و به سمت پایین حرکت نمی کند و اگر هم حرکت کند حرکت آن بسیار جزئی و کند است. بنابراین اگر می خواهید از سم ایمیداکلوپراید به صورت سمپاشی استفاده کنید؛ بایستی ترجیحاً کل گیاه را توسط سم، سمپاشی کنید. از سم ایمیداکلوپراید می توان برای مصرف خاکی نیز بهره برد. سم ایمیداکلوپراید به راحتی جذب ریشه گیاه شده و به سمت قسمت های بالایی گیاه حرکت کرده و به این شکل تمامی اجزای گیاه را آغشته به سم می نماید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

مزایای کود هیدروپونیک: استفاده نمودن از کود های مناسب در سیستم های هیدروپونیک برای گیاهان چندین سود دارد:

۱) مصرف آب بهینه: سیستم های هیدروپونیک از حجم آب کم تری نسبت به کشاورزی سنتی برای رشد گیاهان استفاده می کند. با استفاده نمودن از کود هیدروپونیک، می توانید به راحتی مقدار آب مصرفی را به حداقل برسانید، همچنین می توانید به طور کاملاً مستقل میزان کود مصرفی را تنظیم نمایید.
۲) کاهش مصرف کود های شیمیایی: با استفاده از کود های هیدروپونیک، می توانید مصرف کود های شیمیایی را به حداقل برسانید، چرا که کود های هیدروپونیک شامل مقادیر کمتری از مواد شیمیایی هستند که برای انواع گیاهان ضروری می باشد.
۳) صرفه جویی در وقت و نیروی کار: شما می توانید با استفاده از سیستم های هیدروپونیک، زمان و نیروی کار برای مراقبت و تغذیه گیاهان را به حداقل برسانید.
۴) کاهش هزینه ها: با استفاده از سیستم های هیدروپونیک و کاهش مصرف کودهای شیمیایی، هزینه های تولید را می توان به حداقل رساند. همچنین، با کم نمودن مصرف آب، می توانید هزینه های خود را به طور چشمگیری کاهش دهید.

معایب کود هیدروپونیک: استفاده کردن از کود هیدروپونیک می‌ تواند به عنوان یک عامل بسیار موثر در تغذیه و رشد گیاهان در این سیستم ها باشد. اما، استفاده زیاد و نامناسب از این نوع کود می‌ تواند به طور مستقیم و یا حتی غیر مستقیم برای گیاهان و سیستم های هیدروپونیک مضر باشد. در زیر تعدادی از مشکلاتی که ممکن است با استفاده نادرست و نامناسب کود در سیستم های هیدروپونیک ایجاد شود را مطرح می کنیم.

۱) آلودگی آب: استفاده نامناسب و نادرست از کود هیدروپونیک می‌ تواند باعث آلودگی آب در سیستم هیدروپونیک شود. که این امر سبب می شود تا شرایط مناسبی برای رشد انواع باکتری ها و قارچ ها ایجاد شود.
۲) اختلال در تعادل: استفاده نامناسب از کود هیدروپونیک می‌ تواند باعث تغییر در تعادل پی اچ سیستم هیدروپونیک شود که می‌ تواند باعث خسارت های بسیار زیادی به گیاهان شود.
۳) سمی شدن کود: استفاده از مقادیر زیادی از کود می‌ تواند باعث تجمع مواد مغذی در سیستم هیدروپونیک شود و باعث سمی شدن گیاهان شود.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

سمپاش دستی دوکاره، به هر دو صورت تلمبه ای و شارژی کار می کنند که در صورت تمام شدن باطری می توان به صورت تلمبه ای و یا دستی از آن ها استفاده نمود. تمامی این دستگاه ‌ها با فشار قوی خروجی سم، لانس استیل، و با کیفیت بسیار بالایی عمل سمپاشی را انجام می‌ دهند و بیشتر اوقات نوع پلاستیکی آن ‌ها، با پلاستیک نو، در فروشگاه ‌ها عرضه می شود.
همان طور که قبلاً هم گفته شد سمپاش دستی برای استفاده در مکان هایی با مساحت کم، مثل گلخانه ها یا باغچه ها می باشد؛ که با استفاده از این نوع دستگاه ها می‌ توانید به شکل قابل توجهی در مصرف سم صرفه ‌جویی نموده و آن را به شکل یکنواخت در مکان مورد نظر پخش کنید.
همچنین با استفاده از این دستگاه می توان کار سمپاشی را با کیفیت بالایی انجام داد. در زمان استفاده از سمپاش دستی توجه به نکات زیر کاملاً ضروری می باشد:

در زمان استفاده از سمپاش، باید حتماً از لباس های مخصوص استفاده کنید.
فاصله‌ ایمنی را هنگام استفاده از سمپاش رعایت کنید.
سمپاش ها را باید در جایی خشک و تاریک و به دور از نور آفتاب و رطوبت نگهداری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

حشره کش های سایپرمترین زمانی که مطابق دستورالعمل های ذکر شده بر روی برچسب محصول، مورد استفاده قرار گیرند، برای استفاده بی خطر هستند. همانطور که گفتیم در حالی که حشرات در برابر اثرات سایپرمترین آسیب پذیر هستند، این محصولات برای انسان و حیوانات سمیت کمتری دارد. با این حال، گربه ها نسبت به پیرتروئیدها بسیار حساس هستند و ممکن است به سرعت مسموم شوند. بنابراین هنگام اعمال سم بهتر است گربه ها را از محل سمپاشی دور نگه دارید.
اگرچه سم سایپرمترین در صورت استفاده صحیح ایمن می باشد، بهتر است همیشه هنگام کار با انواع سموم نظیر سایپرمترین و سمپاشی، نکات ایمنی را رعایت کنید. برخی از این نکات ایمنی عبارت است از:

هنگام سمپاشی از تجهیزاتی نظیر ماسک، عینک مخصوص، لباس آستین بلند، دستکش، چکمه و… استفاده کنید.
پس از سمپاشی لباس های آلوده شده را بصورت جدا گانه بشویید.
در هنگام سمپاشی دست های آلوده را به صورت و یا چشم هایتان نزدیک نکنید و همچنین از خوردن خوراکی، نوشیدن مایعات و استعمال دخانیات جدا خودداری کنید.
سم سایپرمترین را در محیطی دور از دسترس اطفال و حیوانات نگه داری کنید. قابل ذکر است که بهتر است سموم در بسته بندی اصلی خود و در محیطی به دور از نور خوشید نگه داری شوند.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

بهترین دما برای نگهداری سم ابرون دمای ۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است. سم را به دور از دسترس اطفال و حتی حیوانات خانگی در ظرف اصلی قرار دهید. سم ابرون را در معرض نور مستقیم آفتاب یا رطوبت و کنار مواد غذایی انسان و دام نگهداری نکنید.

توصیه های مهم قبل از سمپاشی
حتما دقت داشته باشید برای مشکل بوجود آمده از سم مخصوص آن آفت استفاده کنید و هرگز از سموم ممنوع شده استفاده نکنید.
از میزان ظرفیت تانکری که می خواهید برای سمپاشی از آن استفاده کنید اطلاع کسب کنید و میزان سم مصرفی را دقیقا محاسبه و در تانکر بریزید.
بر روی قوطی های سم ابرون تاریخ درج شده سعی کنید تاریخ مصرف روی قوطی را ملاحظه کنید و از سمی که ته نشین شده خودداری کنید.
هیچوقت سم را داخل ظروفی مانند شیشه های آشامیدنی یا نوشابه نریزید.
در اثر استفاده مداوم و تاثیرات شیمیایی سموم سوراخ نازل سمپاش سائیده شده و مقداری گشادتر از حد معمول می شود. در نتیجه میزان سم خروجی افزایش می یابد. دقت داشته باشید در این مواقع سرلانس را تعویض کنید.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

سم و کود چیست؟ چه نقشی در کشاورزی دارد؟ خرید کود و سموم کشاورزی چه مزایایی دارد؟ گیاهان و محصولات کشاورزی برای رشد و نمو به رسیدگی نیاز دارند. نور کافی، آب و خاک حاصلخیز از مهم‎‌ترین عوامل تاثیر گذار بر رشد گیاهان هستند. اما حفظ سلامت محصولات کشاورزی و رشد کافی آن‌ها به عناصر دیگری نیز وابسته است. این عناصر سم و کود کشاورزی هستند.
کودهای کشاورزی مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را در اختیار آن‌ها قرار می‎دهند و سموم کشاورزی نیز از انواع بیماری، آفات، حمله حشرات، رشد علف‌‎های هرز، رویش قارچ‌های مضر و… جلوگیری می‌کنند. در این مقاله از وبلاگ سروش باران قصد داریم به بررسی سم و کود کشاورزی، انواع سم و کود، مزایای استفاده از آن‌ها و… بپردازیم.
اگر قصد خرید کود و سموم کشاورزی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم چند دقیقه از وقت ارزشمند خود را به مطالعه‌‎ی این مقاله اختصاص دهید.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

گیاهان برای دستیابی به رشد طبیعی و بلوغ به موقع، به کود فسفر بالا نیاز دارند. در اینجا قصد داریم به بررسی دلایل اهمیت استفاده از کود فسفر بالا و کاربردهای فسفر در کشاورزی بپردازیم.

فسفر در فتوسنتز، ذخیره و انتقال انرژی و تنفس در گیاهان و محصولات زراعی و… تاثیر گذار است.
بدون فسفر کافی گیاهان نمی‎توانند چرخه تولید خود را به درستی و مطابق انتظار تکمیل کنند. به همین دلیل در صورت بروز کمبود فسفر در محصولات زراعی ممکن است رشد آن‎ها متوقف شود.
فسفر جزء حیاتی DNA و RNA می‎باشد. DNAدر همه موجودات زنده از جمله گیاهان حاوی داده‎های ژنتیکی است. همچنین RNA کد ژنتیکی است که مسئولیت ساخت پروتئین و سایر ترکیبات مورد نیاز برای تشکیل ساختار گیاهان هیدروپونیک را بر عهده دارد.
فسفر یکی از عناصر اصلی و حیاتی ATP (آدنوزین تری فسفات) در گیاهان است.
فسفر تاثیر بسزایی بر روی چرخه رشد گیاهان و محصولات زراعی دارد. در نتیجه کمبود فسفر باعث کاهش عملکرد و کیفیت محصولات می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

کود استارتر به دلیل تامین مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و پرورش گیاهان و افزایش سهولت دسترسی به این مواد غذایی، بر چرخه رشد گیاه اثر فوق العاده ای دارد. در واقع این کود مواد مغذی را بدون هیچ چالشی در دسترس ریشه گیاه قرار می دهد.
قابل ذکر است که حتی اگر خاک زمین کشاورزی حاصلخیزی بالایی داشته باشد، سیستم ریشه نهال ممکن است نتواند مواد مغذی لازم را به دلایل مختلف نظیر PH خاک، تراکم خاک و… به درستی جذب کند. در این شرایط کود استارتر می تواند عناصر مغذی را در دسترس ریشه گیاه قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

هنگام استفاده از قارچ ایپرودیون کاربندازیم به چه نکاتی باید توجه داشت؟ استفاده از سموم کشاورزی در هر کلاس و رده ای دارای نکات و ملاحظاتی است. برخی از این نکات عبارت است از:

هنگام استفاده از سموم کشاورزی نظیر ایپرودیون کاربندازیم حتما به دستورالعمل های ذکر شده بر روی برچسب محصول شامل دوز صحیح مصرف، زمان مناسب برای استفاده از سم، محدودیت ها و… دقت کنید. استفاده بیش از حد مجاز نه تنها اثر بخشی بیشتری ندارد بلکه ممکن است علاوه بر ایجاد مسمومیت های شدید، به محصولات کشاورزی نیز خسارت های جبران ناپذیری وارد کند. قابل ذکر است که میزان سمیت ایپرودیون کاربندازیم در مقایسه با سایر قارچ کش ها کم می باشد. (کلاس خطر III ؛ سمی ترین دسته I)
برای کاهش خطرات ناشی از استنشاق، بلعیدن یا تماس با پوست، هنگام مخلوط کردن و یا سمپاشی، از تجهیزات محافظ نظیر دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی، محافظ چشم و لباس های آستین بلند استفاده کنید.
در صورت تماس ایپرودیون کاربندازیم با پوست و یا چشم، محل آلوده به سم را با آب سرد بشویید و در صورت نیاز حتما به پزشک معالج مراجعه کنید.
لباس های آلوده شده را برای شست و شو در محیطی جداگانه قرار دهید.
قبل از سمپاشی حتما نازل سمپاش را از نظر خرابی و یا نشتی بررسی کرده و در صورت نیاز سمپاش را تعمیر کنید.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

کود پتاسه یکی از پرمصرف‌ترین و کاربردی‌‎ترین کودها در صنعت کشاورزی می‎باشد. به همین دلیل بازار خرید کود پتاس همواره پر رونق است. در اینجا قصد داریم به بررسی عوامل موثر بر قیمت کود پتاس بپردازیم. برخی از این عوامل عبارت است از:

کیفیت کود کشاورزی: یکی از عوامل موثر بر قیمت کود پتاس، کیفیت آن می‎باشد. بالطبع هرچه کود از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.

نوع بسته بندی: از عوامل موثر دیگر بر قیمت انواع کود نظیر قیمت کود پتاس می‎توان به نوع بسته بندی محصول اشاره کرد. برای مثال بسته بندی کود مایع (بطری) با کود گرانولی متفاوت است و این امر می‎تواند بر قیمت نهایی نیز موثر باشد.

نوع کود: نوع کود بطور مستقیم بر قیمت نهایی کود موثر است. در اغلب مواد قیمت کود مایع از کود گرانولی (پودری) گرانتر است.

وارداتی بودن یا تولید داخل: این که کود مورد نظر شما ایرانی و یا خارجی باشد تاثیر بسزایی بر قیمت کود دارد. قیمت کود ایرانی تحت تاثیر عواملی نظیر مواد اولیه، عناصر مورد نیاز در تولید کود، هزینه‌‎های سربار و… می‎باشد. درحالی که قیمت همتای خارجی آن به عواملی نظیر نوسانات بازار ارز، هزینه واردات، گمرک و… بستگی دارد.

حجم مورد نیاز: حجم خرید شما بر قیمت نهایی فاکتور تاثیر بسزایی دارد. به همین در اغلب موارد هنگام خرید کود پتاس پیشنهاد ما به شما خرید بصورت عمده است. زیرا انواع کودهای کشاورزی نظیر کود پتاسه تاریخ انقاضای طولانی مدتی دارند و شما می‎توانید برای تجربه خریدی مقرون بصرفه، حجم مناسبی کود خریداری کرده و برای مصرف سال آتی انبار کنید.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

حشرات را می‎توان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌‎های کشاورزان و باغداران در نظر گرفت. زیرا آن‌ها می‎توانند به شاخ و برگ، ریشه، میوه و ساقه گیاهان آسیب رسانده و از آن‎ها تغذیه کنند. میوه‌‎ها و محصولات کشاورزی آسیب دیده دیگر برای مصرف و فروش مناسب نیستند بنابراین باعث ضرر جدی کشاورز می‎شوند.
استفاده از انواع سم حشرات در صنعت کشاورزی راه حلی عالی و ایده آل برای محافظت از محصول در برابر انواع حشرات می‎باشد. قبل از گسترش استفاده از حشره کش در میان کشاورزان، بخش عمده‌‎ای از محصولات کشاورزی و میوه‌‎ها توسط حشرات از بین می‌رفت. امروزه استفاده از انواع سم حشرات، بخش جدایی ناپذیری از انواع کشاورزی صنعتی و تجاری (حتی کشاورزی ارگانیک) می‎باشد.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

اثر دهی سریع و موثر: اسید آمینه مستقیماً توسط اندام‌های مختلف گیاهان جذب می‎شود. به همین دلیل، اثرات آشکار کود آمینو اسید بر گیاهان پس از مدت کوتاهی قابل مشاهده است. در واقع استفاده از کود آمینو اسید می‎تواند چرخه رشد محصولات کشاورزی را کوتاه کند.
بهبود کیفیت محصول: کود آمینو اسید می‏تواند بطور موثر کیفیت محصولات کشاورزی را بهبود ببخشد. بطور کلی می‎توان گفت که اسید آمینه می‎تواند بر عطر و طعم میوه، ظاهر گل‌ها، کیفیت محصولات کشاورزی و… تاثیر بگذارد.
بدون اثر منفی بر محیط زیست: کود آمینو اسید اثر منفی بر محیط زیست ندارد و باعث آلودگی آن نمی شود. زمانی که کود اسید آمینه بر روی خاک اعمال می‎شود می‎تواند خواص فیزیکی و شیمیایی خاک را بهبود ببخشد، به حفظ آب کمک کند و بر حاصل‌خیزی و نفوذپذیری خاک اثر بگذارد.
بهبود عملکرد متابولیکی گیاهان و افزایش مقاومت در برابر استرس‌های محیطی: تنش دمایی بالا، رطوبت کم، یخ زدگی، حمله آفات و… تأثیر منفی بر متابولیسم گیاه و کاهش کیفیت و کمیت محصول دارد. آمینو اسید بر تقویت عملکردهای فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی گیاهان و محصولات کشاورزی موثر است. استفاده از آمینو اسید می‎تواند به استحکام ساقه‌ و برگ، افزایش مقاومت در برابر سرما و خشکی، باد خشک و گرم، بیماری‌ها و آفات حشرات و… کمک کند.
تقویت سیستم ریشه‌ای گیاهان: آمینو اسید باعث رشد و نمو ریشه گیاهان می‎شود. در بسیاری از موارد کشاورزان کود آمینو اسید را به عنوان کود ریشه می‎شناسند. اثرات کود آمینو اسید بر روی سیستم ریشه عمدتاً در تحریک تقسیم و رشد سلول‌های ریشه ظاهر می‎شود.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

همانطور که گفتیم آهن یکی از مواد مغذی مورد نیاز گیاهان است که وظیفه‌‎ی تولید کلروفیل را بر عهده دارد و اگر گیاه دچار فقر آهن شود برگ‌های آن زرد می‌شود. در بسیاری از مواقع آهن در خاک وجود دارد، اما به دلیل PH خاک در دسترس گیاهان نیست. اگر PH خیلی بالا (قلیایی) یا خیلی کم (اسیدی) باشد، آهن در خاک محصور می‌شود و در دسترس گیاه قرار نمی‌گیرد.
اگر خاک را به حالت خنثی (7 PH) برسانیم، آهن موجود در خاک به‌ راحتی در دسترس گیاهان قرار می‏گیرد. گاهی اوقات این امر بصورت تصادفی اتفاق می‏افتد و ممکن است کشاورز بیش از حد نیاز آهک را در اطراف گیاهان اسید دوست استفاده کرده باشد. اصلاح pH خاک جذب مواد مغذی را بهبود می‏بخشد و ممکن است تمام آن چیزی باشد که برای جبران فقر آهن خاک به آن نیاز دارید.
در برخی موارد دیگر نیز کمبود آهن خاک ربطی به شرایط قلیایی آن ندارد و این فقر آهن تنها به کمک کود آهن پودری اصلاح می‌شود. در این شرایط کشاورز باید کود آهن پودری را بر روی خاک بپاشد و سپس خاک را آبیاری کند. همچنین می‌توان مقداری از کود آهن پودری را با خاک مخلوط کرد و گیاه را به کمک آن آبیاری کرد.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

کود سه بیست یکی از بهترین کودهای کشاورزی است که به کود متعادل نیز شناخته می‎شود. زیرا این کود تعادل مناسبی از سه ماده مغذی اولیه مورد نیاز گیاهان را فراهم می‎کند. اغلب، کودهای ۲۰ ۲۰ ۲۰ کودی همه منظوره برای طیف گسترده‎ای از گیاهان و محصولات زراعی بشمار می‎روند.
قابل ذکر است که کود 20 20 20 یکی از انواع کود NPK می‎باشد. کود سه بیست از سه درشت مغذی مفید و ضروری نیتروژن، پتاسیم و فسفر با مقادیر مساوی تشکیل شده است. در واقع کود 20 20 20 حاوی 20 درصد نیتروژن، 20 درصد فسفر و 20 درصد پتاسیم است.
در اینجا قصد داریم به بررسی برخی از مزایای استفاده از کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ بپردازیم:

کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ دارای نسبت مناسبی از سه درشت مغذی ضروری و مورد نیاز گیاهان (نیتروژن، فسفر و پتاسیم) می‎باشد بنابراین می‎تواند نیاز گیاهان و محصولات کشاورزی به این عناصر را بطور کامل مرتفع کند.
کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ به رشد گیاهان شما کمک می‎کند و می‎تواند عملکرد آن‎ها را نیز بطور چشمگیری افزایش دهد.
کود سه بیست برای طیف وسیعی از محصولات کشاورزی، گیاهان، درخت‎ها، گیاهان گلدار و… مناسب است.
کود سه بیست می‎تواند به جذب بهتر و بیشتر آب و مواد مغذی در گیاهان و به طور کلی تولید محصولات کشاورزی سالم‎تر و با کیفیت‎تر کمک کند.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

استفاده از آفت کش (انواع سموم کشاورزی) مزایای بی‎شماری دارد. در اینجا قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از آفت کش در صنعت کشاورزی بپردازیم. برخی از این مزایا عبارت است از:
افزایش بهره وری زمین‎ه‌های کشاورزی: استفاده از انواع آفت کش موجب افزایش بهره وری بین ۲۰ تا ۵۰ درصد می‎شود. به کمک انواع سموم، کشاورزان توانسته‌اند محصولات باکیفیت‌تر و بیشتری تولید کنند.
کمک به افزایش درآمد کشاورزان: استفاده از آفت کش‌ها می‌‎تواند به بهبود عملکرد محصول و در نتیجه افزایش درآمد کشاورز کمک کند.
کمک به مقرون به صرفه شدن محصولات غذایی: افزایش کمیت مواد غذایی به کمک استفاده از آفت کش موجب کاهش قیمت آن نیز می‌‎شود. به همین دلیل دسترسی به مواد غذایی در سراسر جهان آسان‌‎تر می‎شود.
کاهش بیماری‌: استفاده از آفت کش می‎تواند به کاهش بیماری‌‎هایی مانند مالاریا، بیماری لایم و… که از راه آب و حشرات منتقل می‎شود کمک کند. آفت کش‌‎ها با جلوگیری از شیوع بیماری‌ها از طریق کنترل جمعیت جوندگان و حشرات به افزایش سلامت انسان کمک می‎کنند.
کمک به حفظ محیط زیست: استفاده از آفت کش به کشاورز کمک می‎کند تا از زمین کشاورزی بیشترین بهره را ببرد که این خود می‌تواند منجر به کاهش جنگل زدایی، حفظ منابع طبیعی، جلوگیری از فرسایش خاک و… شود.
کمک به ذخیره سازی بهتر محصولات کشاورزی: استفاده از آفت کش می‌تواند در مرحله‌‎ی ذخیره سازی و انبار از محصولات کشاورزی در برابر حمله حشرات کمک کند.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

همانطور که گفتیم فسفر یک عنصر کلیدی در تولید محصولات زراعی است. فسفر می‌تواند رشد ریشه، گلدهی، تشکیل بذر و بلوغ بذر را بهبود ‌ببخشد. یکی از نکات چالش برانگیر هنگام استفاده از کود فسفات، عوامل تاثیر گذار بر دسترسی گیاه به فسفر است. در دسترس بودن فسفر توسط عوامل متعددی مانند سطوح مواد آلی خاک، pH خاک و محتوای آلومینیوم و آهن موجود در خاک کنترل می‌شود. حال پرسش این است که چگونه می‌توانیم میزان دسترسی به کود فسفات را افزایش دهیم. برخی از عوامل کمک کننده در این زمینه عبارت است از:

محل قرارگیری کود فسفات: از آن‌جایی که فسفر در خاک کاملاً غیر متحرک است، قرار دادن کود در نزدیکی بذر (از طریق نواربندی) می‏تواند میزان دسترسی را افزایش دهد. قرار دادن کود فسفات خارج از ناحیه ریشه، میزان دسترسی را بطور محسوسی کاهش می‎دهد.

مواد آلی: جذب فسفر را می‏توان در مکانیسم‏های مختلف و وابسته به سطوح ماده آلی افزایش داد. فسفر به شکل کود فسفات می‎‏تواند با مواد آلی کمپلکس تشکیل دهد. که این خود می‎تواند به طور موثر قابلیت دسترسی ریشه‌های گیاه به فسفر را افزایش دهد.

pH خاک: در دسترس بودن فسفر در خاک‎هایی که ماهیت اسیدی دارند ممکن است کاهش یابد. زمانی که مقادیر pH خاک بین 6 تا 7.5 باشد گیاه می‎تواند بیشترین میزان فسفر را جذب کند.

دمای خاک: یکی از عوامل اثر گذار بر جذب فسفر توسط گیاه دمای خاک است. در خاک‏های سرد (فصل سرما) ریشه‏ها کندتر رشد می‎‏کنند و در دسترس بودن فسفر خاک کاهش می‏یابد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

در اکثر مواقع پف زیر چشم ها به دلیل غلط بودن حالت خواب ایجاد می شود. حساسیت، جمع شدن مایع، تغییرات هورمونی، گریه کردن، استرس، افزایش سن، اختلالات پوستی، رژیم های غذایی خاص، پرکاری یا کم کاری تیروئید، اختلال نفروتیک، استفاده از لنز های چشمی، گل مژه و عفونت ‌های چشم از دیگر دلایل بروز این مشکل به شمار می روند.

در اثر بالا رفتن سن افراد، اغلب مردم با افتادگی و تغییر در ساختمان پلک ها مواجه می شوند که از نظر ظاهری برای آنان ناخوشایند به نظر می رسد.

در نتیجه‌ افتادگی پلک ها ممکن است سن فرد بیشتر به نظر بیاید و حتی در اغلب موارد سالخورده و خسته به نظر آیند. برای اینکه ظاهری شاداب و جذاب داشته باشید و از شر افتادگی پلک ها خلاص شوید می توانید عمل پف زیر چشم را انجام داده و همچنان مانند سال های جوانی از زیبایی خود لذت ببرید.

در عمل پف زیر چشم یا جراحی پف زیر چشم، آن بخش از پوست، عضله یا چربی که باعث تغییر در موقعیت پلک ها شده است؛ توسط پزشک متخصص برداشته می شود و مجددا جوانی و شادابی را به چشم های زیبای شما هدیه می دهد. چشم ها جزء نقاط بسیار حساس بدن ما هستند و در زندگی هر فردی نقشی بسیار پر اهمیت را ایفا می کنند، بنابراین از انجام جراحی پف زیر چشم نزد افراد غیر متخصص جدا بپرهیزید.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

در اینجا قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از سم افوریا بپردازیم. برخی از این مزایا عبارت است از:

حشرات می توانند در فصول مختلف سال به گیاهان و محصولات کشاورزی آسیب برسانند و باعث کاهش کیفیت و کمیت آن ها شوند. استفاده از انواع سم حشره کش نظیر سم افوریا می تواند جمعیت حشرات را کنترل کرده و از گیاه مراقبت کند.
به کمک انواع سم حشره کش می توان از انتقال بیماری هایی که توسط حشرات منتشر می شوند، جلوگیری کرد. بیماری های گیاهی می توانند کیفیت گیاهان را تحت تاثیر قرار داده و در برخی از موارد باعث از بین رفتن محصول شوند. که این خود منجر به کاهش منابع مواد غذایی و ضرر و زیان اقتصادی می شود.
بسیاری از سموم حشره کش نظیر افوریا اثر گذاری سریعی دارند و به سرعت می توانند حشرات را از بین ببرند.
سم افوریا دارای حفاظت گسترده می باشد و می تواند از طیف وسیعی از محصولات کشاورزی در مقابل حشراتی نظیر سفید بالک ها، سن سبز پسته و… محافظت کند.
حشره کش افوریا بطور همزمان بر روی آفات مکنده و جونده اثر گذار است.
این سم دارای دو نقطه اثر متفاوت است که این خود می تواند باعث به تاخیر افتادن بروز مقاومت در حشرات شود.
از مزایای دیگر سم افوریا می توان به اثر باقیمانده طولانی اشاره کرد که نیاز به سمپاشی محصولات در فواصل کوتاه را مرتفع می سازد.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

علفکش گندم دارای تنوع بالایی بوده و بر اساس تاثیر آنها بر علف هرزهای مختلف می توان آنها را در گروه های زیر دسته بندی کرد:

بهترین سم علفکش پهن برگ گندم
یکی از خطرناک ترین و رایج ترین انواع علف هرز گندم، علف های پهن برگ هستند. این علف ها شامل خارشتر، شقایق، خاک شیر، گندمک، میاگرام، خردل وحشی و پیچک صحرایی و تلخه هستند. علف کش هایی که برای هر یک از این علف های هرز استفاده میشود با توجه به یکساله یا دائمی بودن آنها نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، خارشتر یک علق هرز پهن برگ دائمی است و کیسه کشیش و گندمک یکساله هستند.
به همین دلیل در زمان انتخاب و خرید علفکش گندم باید به یکساله یا دائمی بودن علف هرز توجه داشت. از رایج ترین علف کش پهن برگ گندم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سم علف کش دیالن سوپر (Dialen Super)

یکی از بهترین انواع علفکش گندم برای از بین بردن علف های هرز دائمی و یکساله، سم دیالن سوپر Dialen Super است. این سم بعد از رویش علف هرز استفاده شده و به صورت سیستمیک و انتخابی علف های پهن اطراف گندم را از بین می برد. در هر لیتر از این سم 120 گرم دی کامبا و 344 گرم سم توفوردی وجود دارد. بعد از سمپاشی به مرور سر علف های هرز عصایی شده و این پیچیدگی در بافت نشان دهنده تاثیر علفکش گندم است.

تری بنورون متیل (گرانستار)

علفکش تری بنوروین متیل Tribenuron Methyl یکی از سموم پودری قابل حل در آب است که با مهار تقسیم سلولی مانع از رشد علف های پهن برگ و از بین رفتن آنها می شود. بعد از ورود سم به خاک از طریق ریشه جذب علف های هرز شده و با سرعت بسیار بالا مانع از رشد آنها می شود. بعد از توقف رشد گیاه، حداکثر 12 روز بعد به طور کامل علف را از بین برده و باعث خشک شدن آنها می شود. این علفکش گندم به صورت هوایی و زمینی در مزارع گندم قابل استفاده است.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

همانطور که گفتیم برای داشتن سیستم ریشه ای قوی و سالم استفاده از انواع کود ریشه ضرورت دارد. در اینجا قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از کود ریشه زایی بپردازیم. برخی از این مزایا عبارت است از:

از مهم ترین مزایای استفاده از کود ریشه زایی می توان به بهبود ساختار خاک و جلوگیری از فرسایش اشاره کرد. در برخی از موارد زمین های کشاورزی به دلیل استفاده بی رویه دچار فرسایش و کاهش مواد مغذی می شوند و برای کشت و پرورش محصول مناسب نیستند. استفاده از کود ریشه می تواند به جلوگیری از فرسایش خاک کمک کند.
کود ریشه زایی میزان و سرعت رشد ریشه را بطور چشمگیری افزایش می دهد.
ریشه سالم می تواند باعث ضخیم و سالم شدن شاخ و برگ، ساقه، شکوفه، گل و میوه گیاهان و محصولات کشاورزی شود. زیرا هر چه ریشه ها قوی تر باشند، مواد مغذی و آب بیشتری جذب کرده و در اختیار گیاه قرار می دهند.
با قوی شدن سیستم ریشه ای، گیاهان در برابر بیماری های گیاهی، خشکسالی و کم آبی، سرما و یا گرمای شدید مقاومتر شده و در برابر آفات آسیب پذیر نیستند. در نتیجه با سالم ماندن محصولات کشاورزی، نیاز به استفاده از انواع سموم کشاورزی به حداقل می رسد.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

هنگام کود دهی و کار با انواع کود کشاورزی نظیر فسفریک اسید سلامت و ایمنی باید در اولویت باشد. در اینجا قصد داریم به بررسی ملاحظات کار با کود اسید فسفریک بپردازیم. برخی از این موارد عبارت است از:

قبل از شروع کار، توضیحات و دستورالعمل‌های ذکر شده بر روی بسته بندی کود اعم از دوز ایمن، زمان مصرف و… را به درستی مطالعه کنید.

هنگام کار با کود حتما از لباس‌های ایمن نظیر لباس آستین بلند، ماسک و… استفاده کنید.
تنفس اسید فسفریک می‌تواند بینی و گلو را تحریک کرده و باعث سرفه و خس خس سینه شود. اگر کود را تنفس کردید، فورا محیط را ترک کرده و هوای تازه استشمام کنید.

تماس کود با چشم ممکن است باعث تحریک و سوزش چشم شود. اگر اسید فسفریک با پوست و چشم‌های شما تماس پیدا کرد، فوراً ناحیه مورد نظر را با آب فراوان بشویید. در صورت نیاز و مشاهده علائم حاد، حتما به پزشک مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

گل گچبری سقف پذیرایی
یکی از طرح‌های پرطرفدار در گچ بری سقف پذیرایی و همچنین گچبری سایر بخش‌های فضاهای مسکونی و غیر مسکونی، طرح گل است. طرح گل در گچ بری اگر چه تاریخچه‌ای قدیمی و کهن دارد و در بین گچبری‌های به جا مانده از آثار این هنر کهن دیده می‌شود، اما هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. چه آنهایی که برای گچ بری سقف پذیرایی خود به دنبال طرح‌های بسیار ساده هستند و چه آنهایی که برای این کار طرح‌های شلوغ و پر از طرح را می‌پسندند، به طرح گل گچبری سقف پذیرایی تمایل نشان می‌دهند. گل گچ بری سقف پذیرایی در طرح‌های مختلفی قابل اجرا می‌باشد. گل‌هایی به شکل گل‌های واقعی و یا گل‌هایی با طراحی‌های نوین می‌توانند جلوه و ظاهر زیبایی به جدیدترین گچ بری سقف پذیرایی ببخشند.

گچبری سقف پذیرایی سلطنتی
گچبری سقف پذیرایی سلطنتی یکی از لوکس‌ترین و پر زرق و برق‌ترین طرح‌های گچبری می‌باشد. افرادی که تمایل به گچ بری سقف پذیرایی خود با این سبک و سیاق را دارند معمولا منازل و فضاهای خود را با سبک کلاسیک و نئوکلاسیک دکوراسیون می‌کنند. این مدل از گچبری سقف برای فضاهایی با ارتفاع 3 متر و بیشتر از آن مناسب است. در این نوع از گچبری سقف از ترکیب گچ بری با نقاشی‌های خاص استفاده می‌گردد. استفاده از رنگ‌های طلایی، قرمز سلطنتی و بنفش در این سبک از گچبری سقف پذیرایی دیده می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

رنگ در گچبری سقف
یکی دیگر از عواملی که بر کیفیت نهایی طرح گچبری سقف تاثیر دارد، انتخاب رنگ و نوع رنگ آمیزی کار است. این کار باید بر اساس طرح اجرا شده و تناژ کلی رنگ فضا انتخاب گردد. برای فضاهایی با سبک کلاسیک بهتر است از رنگ‌های سنگینی نظیر طلایی و زرشکی و در فضاهای مدرن و ساده از رنگ‌های سبکی نظیر رنگ‌های پاستیلی استفاده گردد. نحوه رنگ آمیزی و انتخاب کیفیت رنگ هم می‌تواند کیفیت کار را متاثر کند.

ابزار گچبری سقف چیست؟
برای اجرای طرح گچبری سقف از ابزارها و وسایل مختلفی استفاده می‌شود. این ابزارها به دو دسته اصلی ابزارهای مورد نیاز برای گچبری سقف دستی و ابزارهای مورد نیاز برای گچبری پیش ساخته تقسیم بندی می‌شوند. از ابزارهای دستی برای طراحی و اجرای اشکال و طرح‌های مختلف گچ بری سقف استفاده می‌گردد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کاردک، قاشقی، گونیا و پرگار اشاره کرد. برای تهیه گچبری‌های پیش ساخته از ابزارهایی نظیر گلویی‌ها، قرنیز و ابزار دکوراتیو سقفی استفاده می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

از گچبری گلویی در بخشی از فضا استفاده می شود که دیوارها و سقف از یکدیگر جدا می شوند. به همین دلیل است که می تواند ویژگی ها و خاصیت های متفاوتی با سایر مدل های گچبری داشته باشد. در وهله اول بارزترین ویژگی گچبری گلویی امکان پیاده سازی سبک های مختلف گچبری در آن است. به طور مثال در منازلی که سبک دکوراسیون کلاسیک دارند می توانند از گچبری گلویی نور مخفی کلاسیک استفاده کنند. این کار جلوه سایر وسایل و مبلمان سبک کلاسیک آنها را صد چندان می کند.
این در حالی است که در فضاهای با سبک دکوراسیون ساده و مدرن استفاده ار گچبری گلویی نور مخفی ساده و مدرن نیز می تواند تمرکز بر اسباب و اثاثیه سبک مدرن را افزایش دهد. از دیگر ویژگی های گچبری گلویی امکان نصب نور مخفی در آن است. نوارهای LED و همچنین نورهای هالوژنی می توانند جلوه ای خاص و چشم نواز به فضا بدهند. امکان عبور کانال ها و داکت های مخصوص اجرای نور مخفی در گچبری گلویی ویژگی خاص آن در گچبری گلویی نور مخفی می باشد. از دیگر ویژگی های گچبری گلویی نور مخفی امکان رنگ آمیزی هماهنگ آن با نور استفاده شده است. این کار هارمونی خارق العاده ای به نتیجه کار می بخشد.
ویژگی مهم دیگر استفاده از گچبری گلویی از جمله گچبری گلویی نور مخفی امکان هماهنگ سازی آن با سایر گچبری‌های ساختمان است. زمانی که از یک گچبری گلویی نور مخفی با طرح هماهنگ با گچبری سایر بخش‌ها استفاده می‌شود یک مرکزیت زیبا در فضا شکل می‌گیرد که به کمک آن می‌تواند توجه به یک نقطه خاص نظیر یک لوستر زیبا یا یک تابلو شاخص را ایجاد کرد. استفاده از گچبری گلویی نور مخفی نیاز به نور پردازی‌های پر هزینه در منازل را نیز کاهش می‌دهد. در چنین شرایطی دیگر نیاز نیست برای روشن کردن گوشه‌های دیوار و سقف و خارج کردن آنها از نقطه کور از لامپ‌های پر نور استفاده شود. نور مخفی به کار رفته شده در گچبری گلویی به خوبی می‌تواند کمبود نور در این بخش‌ها را جبران کند.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

نکات هشدار دهنده در زمان نقاهت مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

بسیاری از افراد از دوره نقاهتی که باید بگذرانند خسته می‌شوند؛ اما همانطور که اشاره کردیم دوره نقاهت و مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی از اهمیت بالایی برخوردار است و بیشترین تاثیر را روی نتیجه جراحی خواهد داشت. بلفاروپلاستی مانند سایر جراحی‌های دیگر باید زمان خاصی را طی کند تا شما بتوانید نتیجه مطلوبی دریافت کنید. پس از جراحی و در روز اول شما ممکن است در ناحیه چشم درد زیادی داشته باشید اما این موضوع به مرور رفع می‌شود.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی که در مطالب فوق ذکر کردیم همه از نکات مهم دوره نقاهت هستند. به جهت یادآوری باید گفت که در این دوره نباید برای چشم‌ها از هیچ مواد آرایشی استفاده کنید. برای استحمام تنها به شستن گردن به پایین اکتفا کنید و پس از گذراندن دوره نقاهت مانعی برای حمام کردن وجود ندارد.

همچنین بافت‌های زیرین پوست دیرتر از سایر قسمت‌ها بهبود می‌یابد به همین جهت باید مدت‌ها مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی را جدی بگیرید و آن‌ها را انجام دهید. به مدت دو هفته نباید از لنزهای تماسی استفاده کنید و از ماساژ و فشار دادن چشم‌ها نیز پرهیز کنید. برای رفع کشیدگی پلک و ترشحات چشمی دکتر پماد و یا قطره تجویز کرده که باید به طور مرتب آن‌ها را استفاده کنید.

اگر تمام مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی ذکر شده را به خوبی رعایت نمایید جراحی شما نتیجه خوبی داشته و به سرعت بهبود یافته و دوره نقاهت شما به راحتی به پایان می‌رسد. در صورتی که در دوره نقاهت خود هر یک از موارد زیر را مشاهده کردید باید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. این موارد عبارت اند از:

وجود کبودی و تورمی که بعد از چند روز بهتر نشده و به مرور افزایش یابد.
ایجاد دردهای شدید که با مصرف مسکن نیز بهبود نمی یابد.
در صورتی که مصرف داروهای تجویز شده موجب حساسیت ،تهوع، لرز، سردرد یا استفراغ شود.
در صورت داشتن تب بیش از ۳۸ درجه
ترشحات زرد یا سبز از محل برش خارج شود.
خونریزی قسمت برش که بند نیاید.
داشتن مشکلات تنفسی
داشتن احساس بی‌حرکتی و بی‌حسی



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

در مسائل مختلف افراد گوناگون سلایق متفاوتی دارند. در واقع اصل بسیاری از اقدامات و کسب و کارهای امروزی باید منطبق با سلایق متفاوت باشد. همین مساله در مورد هنر (گچبری سقف) گچ بری سقف پذیرایی و سایر بخش‌های مسکونی و غیر مسکونی نیز صادق است. زمانی که یک کارفرما تصمیم به گچبری مدرن سقف پذیرایی و سایر بخش‌های منزل خود می‌گیرد، ممکن است با طرح‌ها و سبک‌های متفاوتی روبرو شود که موجب سردرگمی وی گردد. بر همین اساس بنا داریم در ادامه این مقاله به انواع گچبری سقف پذیرایی پرداخته و به همین بهانه تمامی جوانب و ریز مسائل مربوط به گچ بری سقف پذیرایی را واکاوی کنیم.

  • گچبری ساده سقف پذیرایی
  • گچبری مدرن سقف پذیرایی
  • گل گچبری سقف پذیرایی
  • گچبری سقف پذیرایی سلطنتی
  • مدل گچبری سقف پذیرایی کوتاه


:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

زمانی که صحبت از گچ بری دیوار به میان می‌آید بسیاری از افراد تصور اشتباهی از آن دارند. بسیاری از کسانی که اسم گچ بری دیوار را می‌شنوند این هنر معماری را در گچبری‌های کلاسیک پرکاری می‌بینند که همخوانی چندانی با سبک‌های مدرن ندارد. اما این تصور، یک تصور صحیح نیست. چرا که امروزه تحولات بزرگی در عرصه گچبری ساختمان ایجاد شده است تا آن را با سبک‌های مختلف معماری داخلی هماهنگ می‌سازد. گچبری مدرن در ظاهری زیبا و شکیل مورد استفاده قرار می‌گیرد و تا منازل دارای سبک مدرن را نیز پوشش دهد.
در گچبری دیوار مدرن دیگر نشانه‌های از آن گچ بری دیوار کلاسیک با طرح‌های سنگین دیده نمی‌شود. در گچبری دیوار مدرن عموما از خطوط ساده و مستقیم در کنار منحنی‌های ساده و مینیمال استفاده می‌گردد. این سبک از گچ بری دیوار به دیوار منازل امروزی با طراحی مدرن سبک و سیاقی جدید بخشیده است. از گچبری مدرن در پوشاندن بخش‌های مختلف خانه‌های مدرن نظیر سقف و ستون‌ها نیز استفاده می‌شود. این گچ بری دیوار علاوه بر کارایی بالایی که در زیباسازی سطوح دارد در پوشاندن نواقص این سطوح نیز به شیوه‌ای ایده آل عمل می‌کند. گچبری دیوار مدرن، دست معماران داخلی را در بازسازی منازل و ساختمان‌های مختلف برای به کار بردن هنر گچ بری دیوار در تغییر سبک و همچنین پوشاندن نواقص آن باز گذاشته است.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

یکی دیگر از عواملی که بر کیفیت نهایی طرح گچبری سقف تاثیر دارد، انتخاب رنگ و نوع رنگ آمیزی کار است. این کار باید بر اساس طرح اجرا شده و تناژ کلی رنگ فضا انتخاب گردد. برای فضاهایی با سبک کلاسیک بهتر است از رنگ‌های سنگینی نظیر طلایی و زرشکی و در فضاهای مدرن و ساده از رنگ‌های سبکی نظیر رنگ‌های پاستیلی استفاده گردد. نحوه رنگ آمیزی و انتخاب کیفیت رنگ هم می‌تواند کیفیت کار را متاثر کند.

ابزار گچبری سقف چیست؟

برای اجرای طرح گچبری سقف از ابزارها و وسایل مختلفی استفاده می‌شود. این ابزارها به دو دسته اصلی ابزارهای مورد نیاز برای گچبری سقف دستی و ابزارهای مورد نیاز برای گچبری پیش ساخته تقسیم بندی می‌شوند. از ابزارهای دستی برای طراحی و اجرای اشکال و طرح‌های مختلف گچ بری سقف استفاده می‌گردد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کاردک، قاشقی، گونیا و پرگار اشاره کرد. برای تهیه گچبری‌های پیش ساخته از ابزارهایی نظیر گلویی‌ها، قرنیز و ابزار دکوراتیو سقفی استفاده می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

انواع لوله پلی اتیلن از نظر گرید کاری

این لوله ها در آب رسانی و آبیاری بسیار استفاده می شوند. این لوله ها را بر اساس ضخامت و میزان فشار قابل تحمل به سه گرید PE63، PE80 و PE100 تقسیم می کنند. که امروزه از گرید PE63 به ندرت استفاده می شود.

*گرید PE63

از گرید PE63 فقط برای تولید و صادرات لوله پلی اتیلن فاضلابی تا سایز 5 اینچ استفاده می‌شود. ضریب ایمنی در این گرید، 1.6 است. گرید PE63 به دلیل ضخامت و وزن بالا صرفه اقتصادی ندارد به همین دلیل در حال حاضر، از این دسته کمتر استفاده می‌ شود.

*گرید PE80

گرید PE80 از لحاظ وزن، ضخامت و قیمت پایین تر از گرید PE63 است. هر چه دانسیته مواد اولیه بیشتر شود. ضخامت لوله کمتر و وزن پلی اتیلن کاهش پیدا می‌ کند. ضریب ایمنی در این مدل، 1.25 همچنین در این گرید با افزایش چگالی، میزان فشار مورد تحمل افزایش یافته است.

*گرید PE100

گرید PE100 با استفاده از بهترین مواد اولیه ساخته شده، جدیدترین و سبک‌ترین نوع ماده اولیه ساخته می شوند. وزن و ضخامت کمتری به نسبت دو گرید قبلی دارد. و مهم ترین مزیت آن، کیفیت عالی، انعطاف پذیری بالا می باشد. که این ویژگی ها نگهداری و نصب لوله پلی اتیلن را راحت‌تر می‌ کند.

انواع مواد پلی اتیلن بر اساس چگالی

یکی از بارزترین مشخصه‌ها برای خرید صادرات لوله پلی اتیلن جرم مولکولی و یا همان چگالی آن‌ها است که بر اساس آن طبقه بندی می‌شوند که به عبارت زیر می‌باشند:

پلی‌ اتیلن با چگالی پایین

صادرات پلی اتیلن با چگالی پایین یا همان LDPE این نوع پلی‌ اتیلن تعداد شاخه‌ های فرعی یا جانبی بلند و بیشتر از حد معمول است. چگالی مواد در این نوع لوله پلی‌اتیلن کمتر از ۰.۹۲۶ گرم بر سانتی‌متر مکعب است. در این نوع پلی‌ اتیلن فاصله‌ زنجیره‌ های ملکولی از یکدیگر زیاد است. همین فاصله‌ زیاد سبب می‌ شود تا چگالی پایین بیاید.
از ویژگی های آن ها می توان به انبساط‌ پذیری، مقاومت حرارتی کم، استحکام اندک و خیلی از مزایای دیگر اشاره کرد. این نوع لوله می‌ تواند فشار کمتر از ۳ بار را تحمل کند. LDPE از این نظر که بیشتر برای نصب رو زمینی مناسب است با انواع دیگر لوله‌ های پلی‌ اتیلن متفاوت است.

پلی‌ اتیلن با چگالی کم و خطی

پلی اتیلن با چگالی کم یا همان LLDPE در فرآیند تولید پلی‌ اتیلن زمانی که کومونومر بوتن نرمال به اتیلن اضافه گردد، محصول دارای شاخه‌ های جانبی بیشتر اما با طول برابر خواهد بود. این شاخه‌ ها اگر چه بلند است اما در طول زنجیر پلیمر تعداد کمی وجود دارد.
به‌ دلیل خطی بودن زنجیره‌ پلیمر به این نوع پلی‌ اتیلن‌، پلی‌ اتیلن خطی گفته می‌ شود. بیشترین مورد کاربرد لوله این پلی‌ اتیلن در سیستم‌ های آبیاری قطره‌ ای است هر چند می‌ توان از آن در سیستم‌ های فاضلاب، بهداشتی، خطوط تولید صنعتی، لوله‌ گذاری کشاورزی و سیستم‌ های دیگری که در برابر فشار ها یا درجه حرارت‌ های بالا قرار نمی‌ گیرند نیز استفاده کرد.

پلی‌ اتیلن با چگالی متوسط

پلی اتیلن با چگالی متوسط یا همان MDPE این نوع پلی‌ اتیلن از نظر مقاومت راندمان بهتر و همچنین مقاومت و ضربه‌ پذیری بالایی دارد چگالی مواد در این نوع لوله پلی‌اتیلن بین ۰.۹۲۶ تا ۰.۹۴۰ گرم بر سانتی‌ متر مکعب است و به ازای هر سانتی‌ متر از ضخامت خود فشار کمتری را نسبت HPDE به تحمل می‌ کند. به دلیل پایداری در دمای اتاق، مقاومت بسیار خوب در برابر ضربه، حساسیت کمتر نسبت به HDPE و خیلی از ويژگی‌ های دیگر MDPE در برخی از بخش‌ های سیستم‌ های لوله‌ کشی گاز و انتقال آب آشامیدنی سرد استفاده می‌ شود.

پلی‌ اتیلن با چگالی بالا

پلی اتیلن با چگالی بالا یا همان HDPE چگالی این نوع لوله پلی‌اتیلن ۰.۹۴۱ گرم بر سانتی‌ متر مکعب یا بیشتر است. در مقایسه با دیگر پلی‌ اتیلن‌ ها این نوع محصول ساختار زنجیره‌ پلیمری‌، تبلور بالا تری دارد از همین ‌رو ساختار فشرده‌ تری داشته و چگالی بالا تری دارد که برای همین به آن پلی‌ اتیلن سنگین گفته می‌ شود. این نوع پلی‌ اتیلن تعداد شاخه‌ های جانبی کمتری نسبت به دیگر پلی‌ اتیلن‌ ها دارد. لوله پلی‌ اتیلن HPDE بهترین انتخاب برای سیستم‌ های آبیاری است.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

برای صادرات سنگ، فروشنده سنگ بایستی برخی مراحل را طی کند. تا بتواند به صورت قانونی و طبق اصول به صادر کردن سنگ خود بپردازند:

ابتدایی ترین امر برای صادر کردن سنگ های مختلف، دارا بودن یک مرکز تهیه و توزیع سنگ به همراه مجوز های مربوطه می باشد. چنین مراکزی در صورت داشتن مشتریان خارجی، ابتدا باید بسته بندی اصولی را برای صادرات انجام دهند.
در این مرحله سنگ و سرامیک که بین دو طرف توافق شده است. در کشور مقصد و طبق استانداردهای بین المللی بسته بندی می شوند. تا برای حمل و نقل و ارسال آماده شوند.
مرحله بعد، فروشنده سنگ باید تمامی مجوز های لازم و مربوط به صادرات را از ارگان ها، نهاد ها و سازمان های مرتبط با صادرات سنگ نما ساختمانی دریافت کرده. تا دیگر مراحل صادرات سنگ بدون برخورد با مشکل انجام شود.
در صورت صدور مجوز، نوبت به حمل و نقل و انتقال سنگ به گمرک می رسد. در گمرک باید اظهار نامه صادراتی و خروجی برای صادر کردن سنگ را دریافت کنید.
پس از پایان تمامی مراحل اداری گمرک، فروشنده باید وسیله نقلیه مورد نظر را برای ارسال سنگ ها به کشور مبدا رزرو و تهیه کند. پیش از خروج سنگ از کشور، فروشنده بایستی مدارک، اسناد و مجوز های لازم برای صادرات سنگ نما ساختمانی را به اتاق بازرگانی بفرستد.
اتاق بازرگانی پس از بررسی فاکتور فروش گواهی مبدا را صادر کرده و اجازه خروج سنگ از کشور را به فروشنده می دهد. در نهایت، سنگ مورد نظر از طریق وسیله نقلیه مورد نظر از کشور خارج و به کشور مبدا صادر می شود.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

همانطور که می دانید هر کارخانه ای می تواند بعد از رسیدن به حد مطلوبی از تولید به دنبال مسیر صادرات میلگرد به کشورهای مختلف برود. این صادرات به کارخانه جان تازه ای خواهد بخشید. همچنین که کارخانه های مختلف مقاصد متفاوتی را برای صادرات میلگرد انتخاب می کنند. می توان گفت که به طور کلی کشورهای همسایه به علت نزدیک تر بودن و هزینه کمتر برای حمل و نقل، مقصد اصلی برای صادرات کشور ایران به حساب می آیند. این کشور ها شامل عراق، ترکیه، عمان، ارمنستان، ازبکستان، پاکستان، امارات، گرجستان، سوریه، افغانستان، اروپا می باشد. در زیر به توضیح مختصری در مورد قیمت میلگرد صادراتی هر کدام از این کشور می پردازیم:

قیمت میلگرد صادراتی به عراق
قیمت میلگرد صادراتی به ترکیه
قیمت میلگرد صادراتی به عمان
قیمت میلگرد صادراتی به ارمنستان
قیمت میلگرد صادراتی به ازبکستان
قیمت میلگرد صادراتی به پاکستان
قیمت میلگرد صادراتی به امارات
قیمت میلگرد صادراتی به گرجستان
قیمت میلگرد صادراتی به سوریه
قیمت میلگرد صادراتی به افغانستان
قیمت میلگرد صادراتی به اروپا



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

قیمت تیرآهن 14 صادراتی
به طور کلی می توان این موضوع را نیز بیان کرد که هر چه که مقدار تولید تیرآهن در بازار یک منطقه یا کشور بیشتر باشد، قیمت آن محصول نیز کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین می توان گفت که میزان تولید کارخانه های تولید کننده این محصول در محاسبه قیمت برای صادرات تیرآهن موثر می باشند. به طور مثال اگر تمام کارخانه های تولید کننده این محصول در یک سال اقدام به تولید و صادرات تیرآهن کنند، قیمت تیرآهن ۱۴ صادراتی نسبت به زمانی که فقط کارخانه های محدودی این محصول را تولید و ارائه می کنند، کمتر خواهد بود.
مبدا و مقصد بار
بعد از ذکر کردن موارد بالا نوبت به حمل محصور مورد نظر به مقصد می رسد. این عمل هزینه های خاص خودش را در پی دارد، شرایط و نحوه آن نیز بر روی قیمت صادرات تیر آهن نیز تاثیر گذار است. هرچقدر که مسافت کشورهای مبدا و مقصد بیشتر باشد‌، قیمت تیر آهن ۱۴ صادراتی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

قیمت تیرآهن ۱۴ صادراتی بسته به عوامل متعددی تعیین می شود. عواملی مانند کارخانه تولید کننده، شرایط بازار، نوسانات قیمت ارز، مشکلات سیاسی و… می باشد. در نتیجه برای اطلاع از قیمت تیرآهن ۱۴ صادراتی بهتر است با تولیدکنندگان و صادرکنندگان معتبر در این زمینه در تماس باشید. تا بتوانید از قیمت روز این محصول اطلاع پیدا کنید. 



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

همانند صادرات پلی اتیلن ها و یا تمام مواد پتروشیمی که یک سری مزایای خاصی دارند. پلی پروپلین ها نیز مزایای خاص مختص به خود را دارند که عبارتند از:

عدم رسوب گیری این نوع مواد پتروشیمی

سطح صاف و صیقلی این آن ها سبب شده تا آب و یا سایر سیالات به راحتی از داخل آن عبور کند. همین امر از ایجاد رسوب جلوگیری می کند و باعث می شود سیال دچار افت فشار نشود. از سوی دیگر هم ساختار ملکولی پلی پروپیلن نیز به نوعی است. که باعث عدم رسوب گیری و مواد مزاحم در مجاری آن ها می شود.

مقاوم در مقابل تنش ها و فشار بالا

مواد پلی پروپیلن مقاومت در مقابل تنش و مقاومت در مقابل فشار بالایی دارد. از این رو دچار ترک یا شکنندگی نمی شود. هم چنین مقاومت حرارتی این لوله ها نیز بسیار بالاست و تا دمای ۱۱۰ درجه سانتی گراد دچار مشکل نخواهند شد و ساختار خود را حفظ می کنند. صادرات مواد پتروشیمی

پایداری در مقابل مواد شیمیایی و طبیعی

پلی پروپیلن به گونه ای هستند که در شرایط محیط طبیعی ساختار شیمیایی خود را حفظ می کنند. همچنین این نوع مواد در برابر بسیاری از مواد خورنده شیمیایی مانند برخی از اسید ها و باز ها مقاومت خوبی نشان می دهند. در حدی که می توان از آن ها برای انتقال آن ها هم استفاده کرد.

دارای طول عمر مفید بالا

مقاومت شیمایی پلی پروپیلن بسیار بالا می باشد. به همین جهت این نوع مواد با گذشت زمان پوسیده نخواهند شد و مقاومت خود را حفظ خواهند کرد. این نوع مواد در حالت طبیعی بسیار دیر دچار پوسیدگی می شوند. حتی می توان گفت که عمر مواد پلی پروپیلن از عمر یک ساختمان و خانه هوشمند هم بیشتر است. به عبارت دیگر عمر ساختمان و تمام شده است اما هنوز لوله ها قابل استفاده هستند.

پوسیدگی و فرسایش بسیار پایین

مواد پلی پروپیلن در برابر جریان آب، دمای تعریف شده آب آشامیدنی، فشار آب و ضربه های حاصل از سیال مقاومت خوبی دارند و دچار فرسایش نمی شوند.

البته هیچ ماده ای نمی تواند به طور کامل از فرسایش دور بماند، اما جریان فرسایش و سابیده شدن این مواد به حدی کند است که این موضوع عملاً تاثیر منفی بر روی آن ها ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

صادرات سنگ مرمر به کشور عراق

می توان گفت که کشور عراق نیز یکی دیگر کشورهایی است که پتانسیل و تمایل زیادی برای مبادلات با کشور ایران دارد. در واقع می توان بیان کرد که تقریبا بخش عمده ای از صنایع ما با کشور عراق مبادله می شود. همچنین سنگ های ساختمانی ایرانی در کشور عراق محبوبیت مناسبی داشته و در این کشور از تقاضای زیادی برخوردار می باشند. سنگ هایی مانند مرمر و مرمریت جزو پرطرفدارترین سنگ ها در کشور عراق محسوب می شوند. در نتیجه می توان اشاره کرد که کشور عراق نیز یکی از مقاصد خوب برای صادرات سنگ مرمر ایرانی محسوب می شود.

صادرات سنگ مرمر به کشور روسیه

جالب است بدانید که کشور روسیه نیز یکی از خریداران منابع و محصولات ایرانی می باشد. همچنین بعضی از محصولات ما در کشور روسیه مزیت های رقابتی نیز دارند. کالاهایی مانند سنگ ها در دسته محصولات رقابتی ایرانی هستند که همین علت سبب به وجود آمدن بازار بزرگ برای سنگ های با کیفیت کشور ما به وجود آورده است. پس می توان کشور روسیه را نیز یک کشور مناسب و سودآور در زمینه صادرات سنگ مرمر به حساب آورد و می توان گفت که صادرات به این کشور سود خوبی برای بازرگانان بدست می آورد.

صادرات سنگ مرمر به کشور گرجستان

با این وجود که کشور گرجستان خود دارای منابع غنی معدنی زیادی می باشد و احتیاجی به سنگ های ایرانی ندارد. اما ضعف در استخراج، برش سنگ ها، تکنولوژی و… سبب شده تا به عنوان یکی از واردکنندگان سنگ های ایرانی محسوب شود و یکی از مقصد های مهم برای صادرات سنگ مرمر می باشد.

صادرات سنگ مرمر به کشور قطر

کشور قطر نیز یکی دیگر از همسایگان ایران است که از طریق دریای عمان با کشور ایران دارای مرز آبی می باشد. این کشور تبادلات زیادی با ایران دارد و مقصد خوبی برای صادرات سنگ مرمر می باشد. نکته حائز اهمیت این است که کشور ایران نقش بسیار پررنگی در صادرات به این کشور ایفا می کند و این کشور بازار خوبی نیز برای تجارت غیر نفتی به وجود آورده است.

صادرات سنگ مرمریت به کشور چین

در بناهای تاریخی می توان آثار بسیار زیادی را از سنگ های مرمر مشاهده کرد که در آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته اند. این سنگ ها دارای ماندگاری و کیفیت بالایی هستند. بنابراین کشور چین با در نظر گرفتن این مزیت ها و ویژگی هایی که سنگ مرمر دارد یکی از کشورهایی محسوب می شود که بیشترین تقاضا را در بین کشورهای خارجی دیگر برای خرید سنگ مرمر ایرانی دارد. پس باید ذکر کنیم که کشور چین به عنوان یکی از کشورهای پر سود برای بازار صادرات سنگ مرمر ایرانی به شمار می آید.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

استفاده از هنر گچبری در معماری داخلی ساختمان‌ها تاریخچه‌ای چندین هزار ساله دارد. از دیرباز انسان تحت تاثیر استحکام و زیبایی گچ برای بخش‌های مختلف ساختمان بوده است. ترکیب گچ با هنر، منجر به پیدایش هنر گچبری شده است. پیشرفت سریع و شگفت انگیز گچبری در چندین دهه اخیر به پیدایش ساختمان‌هایی با ظاهری شکیل و زیبا انجامیده است. گچبری گلویی و ترکیب آن با نور LED نیز خود عصری جدید در هنر معماری داخلی و تزئینات مرتبط با آن به وجود آورده است.
بدون شک نمی‌توان تاثیر خارق العاده گچبری گلویی نور مخفی را در زیبایی بصری یک فضای داخلی نادیده گرفت. با این حال نحوه اجرای صحیح گچبری گلویی نور مخفی و هماهنگی آن با سایر بخش‌های چیدمان داخلی و معماری فضا می‌تواند اثر این کار را صد چندان کند. به طور کلی در اجرای گچبری دیوار، سقف و سایر بخش‌های ساختمان از انواع مدل‌های گچبری استفاده می‌شود. گچبری گلویی نور مخفی نیز تحت تاثیر گچبری کلی ساختمان قرار دارد.
سبک‌های کلی گچبری نظیر گچبری کلاسیک، گچبری نئوکلاسیک، گچبری سنتی و گچبری مدرن می‌توانند سبک گچبری گلویی را نیز متاثر کنند. افرادی که منزل و سایر فضاهای مورد نظر را با سبک کلاسیک چیدمان می‌کنند برای اجرای گچبری نیز به سبک کلاسیک گچبری نیاز دارند. از طرفی دیگر ممکن است یک فضای داخلی با سبکی کاملا مدرن چیدمان شده و تمامی فضاها و اسباب و اثاثیه آن سبکی مدرن داشته باشند. در چنین حالتی استفاده از گچبری گلویی نور مخفی مدرن می تواند نیاز فضا به گچبری و همچنین نور مخفی را تامین کند. گچبری گلویی ساده را به کمک روش‌های دستی گچبری و همچنین گچبری پیش ساخته اجرا می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

گچبری مهدوی به عنوان یکی از بهترین مراکز خدمات ارائه دهنده گچبری در تهران و غرب تهران است، گچبری مهدوی با 20 سال سابقه در این حوزه تخصصی، از بهترین ها در حوزه گچبری به حساب می اید. 

راه های ارتباطی با گچبری مهدوی عبارتند از:

سایت گچبری مهدوی:

gachbori-mahdavi.ir

شماره تماس:

09197133807

آدرس گچبری مهدوی:

تهران. ميدان پونك، مجتمع تجاري اداري بوستان



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آذر 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد