نوشته شده توسط : atiyhe

دکتر خوانساری جراحی پلک 

دکتر مهرداد خوانساری متخصص جراحی ترمیمی و زیبایی در تهران هستند که از کالج آکسفورد کانادا فارغ التحصیل شدند و در حال حاضر عضو رسمی نظام پزشکی کانادا هستند. دکتر خوانساری در حال حاضر در تهران به ارائه خدمات جراحی زیبایی چشم ماننده بلفاروپلاستی می‌پردازند. 

امروزه افراد زیادی به دنبال پزشک ماهری برای رفع پف بالا و زیر چشم به همراه افتادگی پلک هستند. دکتر خوانساری از بهترین پزشکان در زمینه بلفاروپلاستی هستند که شما می‌توانید برای رفع پف چشم‌هایتان در کنار افتادگی پلک به ایشان مراجعه کنید. 

برای اطلاعات بیشتر درباره دکتر خوانساری به سایت ایشان با آدرس www.dr-mkhansari.com مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

نکات اولیه مهم بلافاصله بعد از عمل بلفاروپلاستی

معمولا دوره استراحت‌های بعد از جراحی پلک برای افراد کسل کننده و دیر گذر است. بسیاری از بیماران می خواهند هر چه سریع‌تر نتایج عمل خود را مشاهده کنند. در خصوص مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی باید بگوییم که اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای عمل بلفاروپلاستی می‌توانید فردی را به عنوان همراه با خود ببرید تا پس از پایان عمل همراه شما باشد؛ البته این نکته الزامی نیست چون شما با چشمان باز و دید نرمال ترخیص خواهید شد.

از دیگر نکات و مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی که بلافاصله بعد از عمل جراحی باید به آن توجه کنید این است که اگر دچار کلافگی و ناراحتی هستید، باید بدانید که این موارد کاملا طبیعی بوده و با گذشت زمان و رعایت مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی کاهش یافته و از بین می‌رود. همچنین قرمزی و التهاب بلافاصله بعد از جراحی پلک کاملا موضوعی طبیعی بوده و به مرور از بین می‌رود.

نکته بعدی که موجب نگرانی افراد نیز شده این است که افراد بعد از باز کردن پانسمان متوجه عدم تناسب و همخوانی چشم و ابروها با هم می‌شوند. در این خصوص جای نگرانی نیست و دلیل آن این بوده که سرعت ترمیم زخم ها در دو پلک مشابه نیست. البته باید این نکته را ذکر کنیم که اگر شما جراح خوبی را برای جراحی انتخاب نکنید حتی با رعایت مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی ممکن است در کوتاه مدت دچار عدم تقارن چشم‌ها شوید که کاملا طبیعی است و در بلند مدت رفع خواهد شد.

بلافاصله پس از عمل بلفاروپلاستی ممکن است دچار ریزش اشک شوید. یا اگر چشم شما خشک شده استفاده از پماد و قطره موجب رفع این عارضه می‌شود. البته ممکن است پس از ریختن قطره دو بینی داشته باشید که این مشکل پس از چند دقیقه برطرف خواهد شد.

مصرف داروها بعد از عمل بلفاروپلاستی

یکی از مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی استفاده از دارو است. پس از جراحی زیبایی پلک پزشک شما قطعا برای شما داروهای مختلفی را تجویز می‌کند و شما باید برای بهبود جراحی به موقع و به صورت دقیق داروها را مصرف نمایید. همچنین ممکن است با توجه به نظر پزشک مجبور باشید مصرف برخی داروها برای مدتی قطع کنید.
برای مثال داروی آسپرین از آن دسته داروهایی بوده که باید چند روز قبل از جراحی بلفاروپلاستی و مدتی پس از جراحی مصرف آن را متوقف کنید. احساس سوزش و خشکی و کشیدگی پلک از جمله مشکلاتی است که اکثر بیماران با آن رو به رو هستند. برای رفع این مشکلات پزشک برای شما پماد تجویز می کند که باید آن را سر وقت مصرف کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

نکاتی که باید قبل از عمل زیبایی پلک بدانیم:

شما می‌توانید پیش از این عمل جراحی زیبایی پلک انجام شود، بعضی اقدامات را که به تسریع روند بهبودی شما کمک می‌‌نمایند انجام دهید. انجام این اقدامات سبب می‌شود تا که دوران بهبودی شما آسان‌تر سپری شود.
آماده شدن برای انجام عمل زیبایی پلک و بهبودی بایستی از یک هفته پیش از انجام جراحی آغاز شود. شما بایستی به پزشک خود مراجعه نمایید تا سوابق پزشکی شما را بررسی نماید. در این معاینه هر گونه بیماری یا مشکلات چشمی که داشته‌‌اید و اقداماتی که جهت درمان آن‌ انجام داده‌اید، مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد. داشتن این اطلاعات باعث می‌شود که تا ریسک بروز عوارض جانبی و خطرناک که سبب طولانی شدن دوران نقاهت و بهبودی شما می‌‌شود کاهش یابد.
اگر سیگار می‌کشید بایستی حداقل از چندین هفته پیش از انجام جراحی زیبایی پلک، آن را ترک کنید. استعمال دخانیات سبب طولانی‌‌تر و بیشتر شدن فرایند بهبودی فرد می‌‌شود. اگر شما با یک فرد سیگاری زندگی می‌کنید یا ارتباط دارید هم، نبایستی در معرض دود سیگار قرار بگیرید. قرار گرفتن در معرض دود سیگار هم سبب طولانی‌تر شدن روند بهبودی فرد می‌شود.
اقدام دیگری که بایستی انجام داد در رابطه با مکمل‌ها و داروهایی است که استفاده می‌شود. احتمالاً بایستی مصرف بعضی از آن‌ها همچون داروهای رقیق‌ کننده خون همچون ایبوپروفن (موترین و آدویل)، آسپیرین و حتی بعضی مکمل‌های خوراکی گیاهی را قطع کرد.
به احتمال زیاد فرد باید مصرف این داروها را از ۲ هفته پیش از انجام عمل زیبایی پلک قطع کرده و تا مدتی بعد از انجام عمل جراحی نیز آن‌ها را مصرف نکند. پزشک در رابطه با مدت زمان عدم مصرف دارو، داروهایی که نباید مصرف شود و زمان شروع مجدد مصرف آن‌ها، با شما صحبت خواهد نمود. با این امر احتمال بروز خونریزی که می‌‌تواند بر روند بهبودی شما تأثیر داشته باشد نیز کاهش می‌یابد. عمل زیبایی پلک عمل سرپایی محسوب می‌شود. این به این معناست که نیازی به بستری شدن نیست. فرد پس از عمل قادر به رانندگی کردن نخواهد بود، پس بنابراین بایستی یک نفر فرد را به منزل برساند. برای این امر بایستی از قبل برنامه ‌ریزی نمایید.
بایستی برای این که ۱ نفر حداقل در شب اول بعد از عمل نزد فرد در منزل بماند برنامه ‌ریزی کرد. بعد از جراحی زیبایی پلک ممکن است بینایی فرد مشکل داشته باشد. همچنین احتمال دارد فرد کمی گیج باشد. به همین سبب بایستی حتما یک نفر به مدت ۱ تا ۲ روز بعد از انجام عمل جراحی در کنار فرد باشد.
تا موقعی که اثر داروهای مربوطه از بین نرود، فرد قادر به رانندگی نیست. بایستی به گونه‌ای برنامه ‌ریزی کرد که تا چند روز نیازی به رانندگی نباشد. علاوه بر این موارد باید داروهای خود را هم تهیه کرد. همچنین باید یک نفر هم باید باشد که در انجام کارهای سنگین منزل به فردی که مورد جراحی قرار گرفته کمک کند و نبایست به مدت ۲ تا ۳ هفته بعد از انجام عمل اجسام سنگین را بلند کرد. قبل از انجام عمل زیبایی پلک بایستی لیست چیزهایی که جهت دوران بهبودی لازم دارید را تهیه کرد. بعضی از این اقلام عبارتند از:
بسته ‌های یخ
گاز تمیز
پاک‌کننده ‌های ملایم
عینک طبی (در صورت نیاز)
قطره چشم
اگر فرد از لنزهای تماسی استفاده می‌‌کند، بایستی یک عینک هم تهیه کند. فرد تا مدتی بعد از انجام عمل جراحی، نمی‌تواند از لنز های تماسی استفاده نماید. اگر فرد کار می‌‌کند، برای مدتی بعد از انجام عمل جراحی، باید مرخصی بگیرد. زمان بازگشت فرد به کار خود، به نوع شغل فرد بستگی دارد. در این زمینه بایستی با پزشک صحبت کرد.



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

اتصالات و کیفیت پمپ آب در کنار تعمیر و نگهداری دقیق و منظم پمپ سبب می‌شود تا عمر مفید پمپ آب افزایش یابد و شما موتور آبی دقیق و با دوام داشته باشید. مزایای نگهداری بهینه پمپ آب فراتر از تشخیص عیب است و بسیار حائز اهمیت است. نگهداری درست و بهینه فرصت بزرگی برای پیش‌بینی خرابی‌ها، جلوگیری از خوردگی پمپ و جلوگیری از خرابی‌های سیستم، محسوب می‌شود. در غیر اینصورت اگر شما نگهداری درستی نداشته باشید، ممکن است خرابی پمپ آب منجر به هزینه‌های سنگینی برای شما شود و حتی در شرایط حادتر ممکن است منجر به خرید پمپ آب جدیدی شود.

نگهداری درست از موتور آب سبب می‌شود تا شما بتوانید عیوب و ایرادات کوچک را قبل از تاثیر گذاری بر عملکرد پمپ شناسایی کرده و آن‌ها را رفع کنید تا نیاز به تعمیر پمپ آب نداشته باشید. تمامی ایراداتی نظیر صداهای غیر عادی از موتور، صدای کاویتاسیون و یاتاقان، لرزش، کاهش جریان آب، نشت محفظه آب بندی یا گرفتگی آب، باید بطور دقیق بررسی شود تا منجر به ایراد بزرگتری نشود. برخی از نکات مهمی که هنگام نگهداری از موتور آب باید رعایت کنید عبارت است از:

هنگام بررسی موتور آب نشتی‎ها، صداها یا ارتعاشات غیرعادی را بررسی و یادداشت کنید.
برای بررسی دستگاه از نظر مکانیکی باید تمامی کوپلینگ‎ها، فیلترها، نقاط نصب ایمن، اتصالات و… را چک کنید.
روغن کاری موتور و یاتاقان پمپ را طبق دستورالعمل سازنده و آن چیزی که دورن دفترچه راهنما ذکر شده است، انجام دهید. موتور آب را بیش از حد روغن کاری نکنید.
برای بررسی ایرادات عایق از یک مگا اهم متر روی سیم پیچ‎ها استفاده کنید.
دریچه‌های موتور و سیم‌پیچ‌ها را از نظر تجمع گرد و غبار و آلودگی بررسی کنید و طبق دستورالعمل‌های سازنده تمیز کنید.
اگر شلنگ‎ها یا اورینگ‎ها فرسوده شده و یا آسیب دیده‎اند، فوراً آن‌ها را تعویض کنید.



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

مقاومت پایین
مقاومت پایین یکی از شایع‎ترین علل خرابی در موتورهای برق است و همچنین حل این مشکل نیز کمی سخت‎‌تر از سایر مشکلات است. تحت شرایطی مانند گرمای بیش از حد، خوردگی یا آسیب فیزیکی، ممکن است عایق سیم پیچ‏‎های داخلی موتور دچار تخریب شود. این امر می‎تواند منجر به اتصال کوتاه، نشتی و در نهایت خرابی موتور می‌شود. به همین دلیل بهتر است سیم‌پیچ‌ها را به‌طور مرتب بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

گرم شدن بیش از حد موتور برق
گرم شدن بیش از حد موتور برق معمولاً به دلیل دمای بالا در محیط کار یا کیفیت پایین برق ایجاد می‎شود. جالب است بدانید که در 55 درصد از موارد، این عامل باعث خرابی عایق موتور برق می‌شود. تقریبا به ازای هر 10 درجه سانتی‎گراد که دمای موتور افزایش می‎یابد، عمر عایق به نصف کاهش می‎یابد. برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، اطمینان حاصل کنید که موتورهای برق تا حد امکان در محیطی خنک قرار دارند.

اضافه بار الکتریکی
اضافه بار الکتریکی معمولاً به عنوان جریان اضافه نیز شناخته می‎شود. این جریان ناشی از جریان بیش از حد در سیم‌پیچ‌های موتور است که از جریان کارآمد و ایمن موتور برق بیشتر است. اضافه بار الکتریکی می‎تواند ناشی از اتصال کوتاه هادی باشد.

لرزش
لرزش می‎تواند به موتورهای برق آسیب برساند و اغلب باعث خرابی زودرس آن‌ها می شود. لرزش در موتور برق اغلب به دلیل قرار گرفتن موتور روی یک سطح ناهموار یا ناپایدار ایجاد می‎شود. همچنین لرزش بیش از حد می‎تواند در نتیجه یک مشکل اساسی در موتور، مانند ناهماهنگی قطعات و یا خوردگی باشد. به همین دلیل بهتر است اطمینان حاصل کنید که موتورهای الکتریکی روی یک سطح صاف و پایدار قرار دارند. اگر هنوز لرزش وجود دارد، علائم سایش و همچنین ناهماهنگی یا شل بودن بلبرینگ باید بررسی شود.

آلودگی
موتورهای برق اغلب در محیط‌هایی کار می‌کنند که گرد و غبار، کثیفی و مواد شیمیایی در آن محیط به وفور یافت می‌شود. در شرایطی ممکن است که این آلودگی‌ها به درون موتور برق راه پیدا کند و منجر به آلودگی و خرابی موتور شود. این آلاینده‌ها می‌توانند در موتور منجر به سطوح بالایی از ارتعاش و سایش شوند. همچنین این آلودگی‌ها ممکن است فن خنک کننده موتور برق را مسدود کنند و توانایی موتور را برای تنظیم دمای آن محدود کرده و احتمال گرم شدن بیش از حد را افزایش دهند. از آنجایی که آلودگی یکی از دلایل اصلی خرابی موتورهای برق است، جلوگیری از ورود آن به موتور ضروری است.

در صورت مشاهده هر یک از این علائم سریعا نسبت به تعمیر موتور برق خود اقدام نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()