نوشته شده توسط : atiyhe

انواع برند چراغ قوه
اگر دنبال خرید یک چراغ قوه خوب هستید، شناختن برند های چراغ قوه به شما کمک می کند تا بتوانید انتخاب مناسب و کار آمدی داشته باشید. انواع برند های شناخته شده در عرصه تولید و ساخت این وسیله ها به شرح زیر است:

مارک مگ لایت: برند مگ لایت در تاریخ 1979 در کشور آمریکا تاسیس شد و اکنون به صورت تخصصی چراغ قوه تولید می کند.

مارک برننشتول: برند برننشتول محصول کشور آلمان بوده که کمپانی آن در سال 1958 تاسیس گردید.

مارک رونیکس: بند رونیکس یکی از نام آشنا ترین برند های ابزار آلات در بین مردم می باشد. کمپانی رونیکس واقع در چین انواع ابزار آلات و چراغ قوه را تولید می کند.

مارک وارتا: کمپانی وارتا واقع در کشور آلمان در سال 1904 تاسیس شد. چراغ قوه، انواع باتری و پاور بانک از تولیدات این شرکت می باشد.

مارک نووا: برند نووا در طراحی و تولید انواع ابزار ها تخصص دارد، محصولات شرکت نووا در کشور های چین، تایوان و شرق اروپا تولید و عرضه می شوند.

مارک آی سن: این بند یک کمپانی چینی بوده و محصولات میان رده با کیفیت مطلوب تولید می کند.

مارک DP: کشور تولید کننده چین.

مارک کداک: کداک برندی شناخته شده و با قدمت در آمریکا است.

مارک کملیون: محصولات این برند فرانسوی که در حوزه تولید انواع لامپ، این وسیله و باتری تخصص دارد در چین تولید می شوند.

برند های شناخته شده دیگری نظیر پاور استایل، واک لانگ، کنزاکس، اسمال سان، سانری و … نیز در بازار موجود می باشند که در این مطلب امکان معرفی و گنجایش همه برند ها نمی باشد.

چراغ قوه زنون
چراغ قوه های زنون به سبب نور بسیار شدیدی که تولید می کنند معروف شده اند. در داخل چراغ قوه های زنون یک لامپ زنون تعبیه شده که متشکل از دو الکترود در میان گاز زنون می باشد. هنگامی که جریان برق به الکترود ها می رسد، الکترون ها ما بین دو الکترود جا به جا شده و باعث جرقه های سریع و نور بسیار زیاد در لامپ زنون می شود.

چراغ قوه اسمال سان
برند اسمال سان یکی از تولید کننده های معتبر و معروف این وسیله می باشد که انواع چراغ قوه مانند چراغ قوه های دستی، چراغ قوه پلیسی، چراغ قوه پیشانی و … را تولید و عرضه می کند. بدنه با کیفیت، نور دهی خوب و قیمت مناسب از ویژگی های مثبت این وسیله های این برند محبوب می باشد.

چراغ قوه اولایت
برند اولایت یکی از بهترین برند های فعال در عرصه تولید انواع این وسیله می باشد. این کمپانی پر قدرت تولیدات مختلف و فراوانی برای همه اشخاص در حوزه هایی که فعالیت می کنند دارد از جمله انواع چراغ قوه های تولید این شرکت چراغ قوه های دستی، چراغ پیشانی، انواع چراغ قابل حمل و … هستند. این برند معروف در کشور آمریکا محصولات خود را تولید می کند. اندازه کوچک و نور دهی زیاد باعث محبوبیت چراغ قوه های این برند شده است.

چراغ قوه تابش
خیلی از افراد به دنبال محصولات با کیفیت ایرانی هستند تا بتوانند به اقتصاد کشور کمک کرده و هم حمایت از تولید داخلی شود. شرکت کار اندیشه تابش یک شرکت ایرانی با محصولاتی با کیفیت که در سال 1380 آفاز به کار کرد هم اکنون در امر تولید انواع چراغ، چراغ قوه، چراغ های شارژی، چراغ اضطراری و… فعالیت می کند. تولیدات این برند از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و قیمت آن ها نیز مناسب می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

انواع فلاش تانک
فلش تانک ها مانند هر محصول دیگری در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند. هر یک از مدل های فلش تانک دارای ویژگی ها و کارایی های خاص خود هستند. اگر بخواهیم بر اساس ویژگی های اساسی آن تقسیم بندی کنیم به دو دسته تقسیم می شوند که در ادامه این دو گروه را بررسی می کنیم.

فلاش تانک روکار
فلاش تانک های روکار، رایج ترین فلاش تانک ها هستند که اکثر ما با آن ها آشنا هستیم. این نوع مخزن های آبی هستند که تمام قطعات و اجزای ان ها را درون فضای سرویس بهداشتی قرار می دهند.

حال این تجهیزات می تواند بر روی زمین یا بر روی دیوار نصب شود. فلاش تانک های روکار خود در مدل های مختلفی طراحی می شود. از انواع فلاش تانک های روکار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

فلاش تانک روکار توالت زمینی
این نمونه از فلش تانک های روکار برای توالت های زمینی یا همان توالت های ایرانی طراحی شده اند.

فلاش تانک روکار توالت فرنگی
این نمونه همان طور که از نامش مشخص است برای توالت های فرنگی مورد استفاده قرار می گیرند.

فلاش تانک روکار آنتی باکتریال
فلاش تانک روکار آنتی باکتریال را می توان بر روی دو نمونه قبلی نیز قرار داد. این نمونه از فلش تانک مجهز به لایه ای آنتی باکتریال بوده که نفوذ باکتری های مختلف پیشگیری می کند.

فلاش تانک روکار دوزمانه
این مدل می توانند آب را در دو حجم متفاوت استفاده کنند. به عبارتی شما با توجه به نوع مواد زائد درون ماسه توالت می توانید نوع حجم آب را انتخاب کرده، بدین صورت که نصب حجم آب یا تمام آن را تخلیه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

انواع برند دستگاه جوش

امروزه می توانید انواع بسیار متنوعی را در سراسر جهان و ایران مشاهده نمایید. هر کدام از این دستگاه ها به یک برند خاص تعلق دارند و دارای ویژگی های خاص و بی نظیری هستند.
معمولا مصرف کنندگان ترجیح می دهند از دستگاه جوشکاری استفاده کنند که دارای ابعاد کوچک، دامنه جریان خروجی بالا و توان بالایی باشد؛ به این دلیل که مصرف کننده بتواند دستگاه جوش را به راحتی استفاده و جابجا نماید. در ادامه این بخش بهترین مارک دستگاه جوش ایران را به شما معرفی می کنیم.

دستگاه جوش برند رونیکس
در سال های گذشته، بازار ابزارها به مارک های بزرگی تعلق داشت که در کنار کیفیت بالا، قیمت آنها بسیار بالا بود. از طرف دیگر، دستگاه‌های جوش و ابزار آلات ارزان قیمت دارای کیفیت بسیاری پایینی بودند. در این صورت آن ها قادر نبودند پاسخگوی بسیاری از نیازهای مشتری و بازار باشند. به همین دلیل برند رونیکس برای تولید ابزارهای با کیفیت، قیمت مقرون به صرفه و دارای خدمات پس از فروش وارد عرصه تولید این محصولات شد.

مارک رونیکس موفق شد تا در سطح جهانی بسیار سریع تبلیغ شود و با توجه به انصاف و مشتری مداری بالایی که داشتند، توانست به یک برند سطح بالا تبدیل شود. برند رونیکس اکنون در بیش از 48 کشور دنیا فعالیت دارد، این کشورها شامل ایران، مادرید، اسپانیا، آلمان و… می شود. برند رونیکس در این کشورها به طور قانونی شناخته و ثبت نام شده است.

این برند در حال حاظر بیش ازهزار محصول مختلف دارد که تمامی آن ها مطابق با استانداردهای جهانی 500 شرکت تولید کننده معروف در چین، تایوان، آلمان و… به تولید می رسند. برند رونیکس یکی از بهترین مارک های دستگاه جوش ایرانی به حساب می آید.

دستگاه جوش برند صبا
شرکت طراحی مهندسین صبا الکتریک توانسته عناوین اختراع زیادی درباره فناوری دستگاه های جوش به دست بیاورد. این شرکت با استفاده از جدید ترین و بروز ترین فن آوری های دنیا، به کار گیری با کیفیت ترین مواد اولیه در هنگام تولید دستگاه، تولید محصولات طراحی شده و توسعه گرا، کنترل کیفیت محصولات و قطعات در حد بسیار مطلوب، توانسته یک دستگاه قابل اعتماد و تضمین شده را به خریداران تحویل دهد. شرکت صبا یکی از پرفروش ترین و خوش نام ترین برندهای دستگاه جوش در ایران است.

دستگاه جوش Iran Trans
برند ایران ترانس یکی از برنده های ایرانی است که در سال 1975 تاسیس شد. این شرکت در زمینه های طراحی و تولید دستگاه های جوشکار و برش فعالیت دارد و توانسته محصولات با کیفیت و مرغوبی را تولید کرده و به بازار عرضه نماید. این شرکت در سال 1978 دستگاه ها جوشکاری همانند جوش میگ مگ، تیگ، برش پلاسما، رکتیفایر و تیغه را تولید کرده و توانست تجارت خود را به طور چشم گیری در این زمینه توسعه دهد.

امروزه برند ایران ترانس توانسته است جایگاه ویژه ای را در صنعت جوشکاری ایران به دست بیاورد. تمامی محصولات این شرکت طبق استانداردهای بین المللی و جهانی ساخته می شوند و با خدمات گسترده پس از فروش و گارانتی به دست مشتریان می رسد. همین امر باعث محبوبیت دو چندان ابزارهای شرکت ایران ترانس شده است.

دستگاه جوش برند آروا
برند آروا یکی از برترین برندهای ابزار صنعتی و دستگاه جوش در ایران است. در پشت این برند با کیفیت در کشور ایران، بیش از 30 سال تلاش های شبانه روزی و تجربه تکنسین های صادق ایرانی نهفته است. البته این برند تنها 4 سال است که به طور رسمی در میان دیگر شرکت ها شناخته می شود.

برند آروا در سال 1393 با تولید ابزار آلات صنعتی با کیفیت و طبق استانداردهای روز دنیا، به همراه خدمات و قیمت های مناسب، تولید محصول های صنتعی خود را شروع کرد. اکنون دستگاه جوش آروا یکی از بهترین برند های ایرانی به حساب می آید.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

عمل زیبایی چشم چیست؟

عمل زیبایی چشم یکی از انواع عمل‌هاست که با هدف زیبایی بیشتر انجام می‌شود. در این جراحی، جراح با توجه ‌به مدل چشم و نیاز شخص، عیوب را برطرف نموده و زیبایی را به ظاهر چشم‌ ها بر می‌گرداند. مشکلاتی که در رابطه با چشم و زیبایی آن وجود دارد، ممکن است در اثر افزایش سن ایجاد شود و یا ارثی باشد. در هر صورت می‌‌توان با کمک عمل زیبایی چشم این عیوب را مقداری برطرف نمود.
بعضی از مشکلات چشم که ظاهری هستند، ممکن است شما را پیرتر از سنتان نشان دهد. برای ‌مثال پف زیر چشم یا افتادگی پلک، سن را بالا برده و حتی در بعضی افراد سبب کاهش بینایی می‌شود.
جراحی زیبایی پلک یا با نام دیگر بلفاروپلاستی، یک عمل جراحی جهت بهبود ظاهر پلک‌های شخص است. جراحی زیبایی پلک می‌تواند روی هر دو پلک پایینی و بالایی یا تنها یکی از آن‌ها انجام شود. جراحی زیبایی پلک هم برای زیباسازی نواحی اطراف چشم و هم برای درمان مشکلات عملکردی پلک استفاده می‌شود.
جراحی زیبایی پلک به برداشت چربی و پوست‌های اضافی پلک پایین و یا بالا که در اثر افزایش سن (یا عوامل دیگر) ایجاد شده ‌اند اطلاق می‌شود و در نتیجه، سبب رفع چین و چروک‌ها و پیشگیریی از افتادگی پلک می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

همانطور که در بالا گفته شد هدف از انجام این عمل‌ها، زیبایی بیشتر است، اما گاهی در کنار زیبایی، رفع عیوب چشم و برطرف کردن اختلالات بینایی و.. نیز جزو اهداف این عمل‌ها است. ماننده عمل بلفاروپلاستی
جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی؛ یکی از شایع ترین و رایج ترین اعمال جراحی زیبایی به شمار می رود که با قطعیت می توان گفت بعد از جراحی بینی، طرفداران زیادی در سر تا سر دنیا به خود اختصاص داده است.
به طور کلی عمل زیبایی پلک به جهت رفع پف پلک و افتادگی که اکثرا در پی عوامل ژنتیکی، افزایش سن و در بعضی موارد به دنبال علل محیطی همچون تغذیه نادرست، قرارگیری در معرض تابش اشعه فرابنفش و … پدید می آیند، صورت می گیرد.

حال باید توجه داشت که جراحی زیبایی پلک ها؛ در راستای مرتفع نمودن موارد ذکر شده، انجام می پذیرد و از آن نمی توان برای بهبود موارد زیر بهره برد:

رفع افتادگی ابرو
رفع تیرگی دور چشم
رفع چین و چروک های پیرامون پلک و ناحیه بین ابرو ها
جراحی زیبایی پلک اگر توسط شخصی متخصص انجام شود نتایج خوب و مثبتی دارد که نه تنها در زیبایی فرد بلکه در موارد دیگر هم به کمک شخص می آید. مواردی چون:

بهبود میدان دید جانبی شخص
افزایش اعتماد به نفس در فرد
باقی ماندن نتیجه عمل جراحی زیبایی پلک برای سال های متمادی
رفع افتادگی ابرو
رفع تیرگی دور چشم
رفع چین و چروک های پیرامون پلک و ناحیه بین ابرو ها
جراحی زیبایی پلک اگر توسط شخصی متخصص انجام شود نتایج خوب و مثبتی دارد که نه تنها در زیبایی فرد بلکه در موارد دیگر هم به کمک شخص می آید. مواردی چون:

بهبود میدان دید جانبی شخص
افزایش اعتماد به نفس در فرد
باقی ماندن نتیجه عمل جراحی زیبایی پلک برای سال های متمادی
این عمل جراحی یعنی جراحی زیبایی پلک می تواند تا سال های زیادی اثرات مثبتش را حفظ نماید. بسیاری از افراد که مبتلا به افتادگی پلک هستند، به این سبب، اعتماد به نفس حضور در اجتماع را ندارند و عمل جراحی زیبایی پلک می تواند از موثر ترین و بهترین عوامل در برطرف کردن این مورد باشد.



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

جراحی پف زیر چشم، یا همان جراحی تخصصی چشمی که به عنوان جراحی تخصصی تراشه چشمی نیز شناخته می‌شود، به منظور کاهش و حذف پف‌های زیر چشم انجام می‌شود. این نوع جراحی توسط یک جراح چشمی تخصصی انجام می‌شود و معمولاً به صورت روزجهانی انجام می‌شود. اینجا چند روش متداول جراحی پف زیر چشم آورده شده است:

1. جراحی برشی (Blepharoplasty):
- در این روش، جراح برش‌های کوچکی در ناحیه پف زیر چشم انجام می‌دهد.
- سپس با برش و تنظیم بافت‌های زیری از پوست و بافت چربی، پف زیر چشم را تغییر می‌دهد.
- این روش می‌تواند به صورت تکی یا ترکیبی با دیگر روش‌های تجمیلی چشمی مورد استفاده قرار گیرد.

2. لیزر CO2 یا Fraxel:
- از جراحی برشی کمتر تر و غیرتخریبی به عنوان روش‌های لیزری استفاده می‌شود.
- این روش‌ها با استفاده از لیزر برای تنظیم سطح پوست و حذف لایه‌های پوستی می‌توانند پف‌های زیر چشم را کاهش دهند.

3. تزریق ژل:
- در این روش، مواد ژلی مانند هیدروکسی‌آپاتیت کلسیم (CaHA) یا هیالورونیک اسید (HA) تحت پوست در ناحیه پف زیر چشم تزریق می‌شوند.
- این مواد ژلی می‌توانند پف‌ها را پر کنند و پوست را تنظیم کنند.

4. جراحی تزریق چربی:
- در این روش، چربی از سایر ناحیه‌های بدن (مثل شکم یا ران) جمع‌آوری شده و در ناحیه پف زیر چشم تزریق می‌شود.
- این روش ممکن است به عنوان جراحی تزریق چربی یا لیپوفیلینگ شناخته شود.

همچنین، تکنیک‌های مختلفی برای جراحی پف زیر چشم وجود دارد و انتخاب مناسب توسط جراح چشمی تخصصی بر اساس نیاز و شرایط هر فرد انجام می‌شود. قبل از تصمیم به جراحی، مهم است که با یک پزشک متخصص مشوره کنید تا بهترین گزینه برای شما را تعیین کنید و ریسک‌ها و فواید هر گزینه را در نظر بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

هزینه جراحی افتادگی پلک چقدر است؟

هزینه جراحی پلک مسئله ای است که امروز می خواهیم در مورد آن به بحث و گفت و گو بپردازیم. اما قبل از صحبت در مورد هزینه عمل بلفاروپلاستی، بهتر است که کمی در مورد این عمل اطلاعات داشته باشید. به طور کلی عمل بلفاروپلاستی یا جراحی چشم برای اصلاح فرم چشم استفاده شده و معمولا عوامل زیادی روی قیمت عمل افتادگی پلک تاثیر گذار است.
هزینه عمل پلک چشم یکی از مسائل بسیار مهمی به شمار می رود که افراد قبل از انجام عمل پلک به آن توجه می کنند. هزینه جراحی افتادگی پلک ممکن است فردی را از انجام این عمل حتی باز دارد. به هر حال نمی توان گفت که هزینه عمل افتادگی پلک بی اهمیت بوده و در انجام تصمیمات فرد برای انجام عمل پلک افتاده بی تاثیر است.



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

بهترین گچبری‌ها در تهران چه ویژگی دارند؟

بهترین گچبری‌ها در تهران دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را از سایر گچ بری‌ها متمایز می‌کنند. به عنوان مثال یکی از ویژگی‌های گچ بری‌های خوب کیفیت آن‌ها است. یعنی آن‌ها با استفاده از مواد اولیه باکیفیت همچنین با دقت بالایی ساخته شده‌اند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که گچبری‌های خوب به راحتی نصب و تعمیر می‌شوند. به علاوه مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت نیز دارند. همچنین باید گفت بهترین گچ بری‌ها باید دارای طرح‌های مختلف و خلاقانه‌ای باشند که به راحتی با سبک و دكوراسيون داخلي منزل، ساختمان، اداره و … هماهنگ‌شوند. طراحی بی‌نظیر، کیفیت بالا و نوآوری مهمترین ویژگی‌های گچ بری است.
یکی دیگر از ویژگی‌های گچبری‌ها مقاومت بالا در برابر لغزش، ضربه، حرارت و رطوبت است. چنین گچبری‌هایی می‌توانند در برابر وضعیت‌های غیرمنتظره، حرارت و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند. محافظت و انعطاف‌پذیری از ویژگی‌های دیگر یک گچبری‌ خوب به شمار می‌رود. اگر گچبری دارای قابلیت انعطاف‌پذیری باشد دوام بالاتری نیز نسبت به سایر گچبری‌ها خواهد داشت.
همچنین این اثر هنری در برابر ترک‌ها و خرابی‌ها نیز مقاومت بالایی خواهد داشت. استفاده از مواد ضدسرب هم جزو ویژگی‌های گچبری‌ها به شمار می‌رود. اگر در ساخت گچ بری‌ها حداقل میزان سرب استفاده شود کمترین آسیب را به محیط زیست خواهد زد. در کل، بهترین گچبری‌ها با کیفیت بالا، طراحی زیبا، مقاومت بالا، محافظت و انعطاف پذیری، دوام و انعطاف‌پذیری، مطابق با نیازهای مشتریان به بازار عرضه می‌شوند.

قیمت گچبری در تهران به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت گچبری تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه هر کدام از این عوامل را به صورت مجزا بررسی خواهیم کرد و نقش هر کدام در قیمت گچ بری را بیان می‌کنیم.

کیفیت گچبری: محصولات باکیفیت بالاتر به دلیل استفاده از مواد بهتر و دقت کاربری بیشتر، قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات با کیفیت پایین‌تر دارند.

اندازه و مشخصات گچبری: اندازه، ضخامت و بزرگنمایی خطوط و طرح‌های گچ بری نیز بر تعیین قیمت آن‌ها تأثیر گذاشته و در فروش‌های با حجم بزرگ، در امر قیمت گذاری اهمیت دارد.

طرح و زیبایی: طرح‌های گچبری در تهران روز به روز پیچیده‌تر و خلاقانه‌تر شده‌اند. طرح های ساده تر و یا پایین تر، نسبت به طرح‌های بزرگ و پیچیده، معمولا با قیمت کمتری به فروش می‌رسند.

متراژ گچبری: متراژ یک معیار کلیدی برای محاسبه قیمت گچبری تهران است و همیشه برای کسی که می‌خواهد گچ بری را نصب کند، متراژ را به عنوان معیار اصلی خود برای محاسبه میزان هزینه این کار در نظر می گیرد.

مواد اولیه: نوع و کیفیت مواد اولیه (گچ، ورق،…) برای محصولات گچبری نیز می‌تواند تأثیری در قیمت آن داشته باشد.

دستمزد کارگر: نیروهای کارگری نقش مهمی در قیمت‌گذاری محصولات گچ بری دارند. البته این میزان دستمزد با توجه به عوامل مختلفی تا حدودی محدود است.
همچنین، تغییرات در بازار و مواد اولیه نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند و قیمت گچبری تهران را تحت تأثیر قرار دهند. بنابراین، قیمت گچبری در هر لحظه به شدت متغیر و تابع از عوامل مختلف است.



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

ویژگی‌های گچبری دور لوستر

گچبری دور لوستر دارای یک سری ویژگی است که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اولین ویژگی گچبری زیبایی آن به شمار می‌رود. این هنر جلوه خاصی به سقف شما می‌بخشد و جذابیت خانه، محل کار و … را دو برابر می‌کند. از دیگر ویژگی‌های گچبری در دور لوستر خلاقانه بودن آن است. وقتی گچبری خلاقانه طراحی و ساخته شده باشد، می‌تواند دکوراسیون داخلی بنا را تزئین کند و به ایجاد طرح ها و نقش های جذاب کمک کند. اصالت یکی دیگر از ویژگی‌های گچبری خوب به نظر می‌رسد. یعنی باید کاملا سنتی و مطابق با گذشته معماری ایران باشد.

پایداری نیز از ویژگی‌های گچبری در دور لوستر به شمار می‌رود. یک گچ بری با توجه به میزان کیفیت و دوام موادی که در ان به کار رفته از مقاومت بالایی برخوردار است و می‌تواند برای مدت زمانی طولانی مقاومت خود را حفظ کند. علاوه بر موارد گفته شده گچبری در دور لوستر در مقایسه با سایر روش‌های تزئین و دکوراسیون داخلی، هزینه کمتری دارد و به این دلیل مورد توجه قرار گرفته است. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد سهولت نصب آن است.
به این صورت که با یک سری ابزار ساده می‌توان به راحتی آن را نصب کرد. در کل، ویژگی های گچبری دور لوستر از جمله زیبایی، خلاقیت، اصالت، پایداری، قیمت مناسب و سهولت نصب، آن را برای استفاده در دکوراسیون داخلی بنا مناسب به یک گزینه عالی تبدیل می‌کند.

گچبری گل
در این نوع گچبری، نقش گل‌ها به صورت منظم و قرینه روی دور لوستر ایجاد می‌شود. این نوع گچبری برای ایجاد حس طبیعت و رویایی کردن فضا مناسب است.

گچبری خطی
در این نوع گچبری، خطوط و نقش های خطی و قرینه بر روی دور لوستر ایجاد می‌شود. این نوع گچبری برای فضاهای ساده و مدرن مناسب است.

گچبری سنتی
در این نوع گچبری، نقش‌های سنتی و شناور دور لوستر زده می‌شود. این نوع گچبری برای بناهایی با معماری سنتی و کلاسیک مناسب است.

گچبری هنری
در این نوع گچبری، طرح‌ها و نقش‌های خلاقانه و هنری بر روی دور لوستر ایجاد می‌شود. این نوع گچبری برای فضاهای بزرگ و ابتکاری مناسب است.

گچبری سه بعدی
در این نوع گچبری، نقش‌ها و ساختارهای سه بعدی بر روی دور لوستر ایجاد می‌شود. این نوع گچبری برای فضاهای بزرگ و وسیع به خوبی قابل استفاده است.
به طورکلی این نوع گچبری‌ها در برخی موارد با یکدیگر ترکیب می شوند تا یک طرح منحصر به فرد و جذاب ساخته شود.



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

مزایای استفاده از سولفات روی

استفاده از کود سولفات روی می‎تواند به جبران کمبود عنصر روی در محصولات کشاورزی کمک کند. کمبود روی در محصولات کشاورزی می‎تواند میزان برداشت محصول را کاهش دهد، از کیفیت محصولات بکاهد و… . کمبود روی یک مشکل رایج در بسیاری از نقاط جهان به‎ویژه در خاک‌‎هایی که قلیایی، آهکی، شنی یا آلی هستند محسوب می‎شود.

در اینجا قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از سولفات روی بپردازیم. این مزایا عبارت است از:
افزایش رشد و نمو گیاهان: روی بطور موثری به رشد بهتر گیاه کمک می‎کند که این خود می‎تواند منجر به افزایش بهره وری زمین کشاورزی و افزایش عملکرد آن‎ها شود. استفاده از کود سولفات روی تاثیر بسزایی بر این امر دارد.
مقابله با اثرات دمای پایین خاک: دمای پایین خاک می‎تواند منجر به کند شدن روند کانی سازی خاک آلی شود. در نتیجه در این شرایط میزان روی کمتری در دسترس گیاه قرار می‎گیرد. در این شرایط می‎توان از کود سولفات روی برای مقابله با کمبود روی استفاده کرد.

بهبود حاصلخیزی خاک: کود سولفات روی می‎تواند به بهبود شرایط و حاصلخیزی زمین کشاورزی کمک کند. محصولاتی که در خاک‌‎های شنی یا خاک‎‌هایی با مواد آلی کم (مانند هویج، تربچه، ذرت و…) رشد می‎کنند اغلب برای رشد و نمو به سولفات روی نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که گیاهان قادر به دریافت مواد مغذی کافی برای رشد مناسب هستند.

مقابله با اثرات کودهای فسفر اضافی: در بسیاری از مواد استفاده بیش از حد از کودهای فسفر دار می‎تواند منجر به کمبود روی در گیاهان و محصولات کشاورزی شود. این امر ارتباط مستقیمی با کاهش بهره وری زمین کشاورزی دارد. در این شرایط نیز برای بهبود وضعیت و افزایش عملکرد گیاهان می‎توان از کود سولفات روی استفاده کرد.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

آشنایی با انواع آفات درخت سیب: سیب یکی از محبوب‌ترین و البته فراوان‌‎ترین میوه‌‎ها در سطح زمین است که تقریبا دسترسی به آن برای اغلب افراد ممکن است. همچنین استفاده از سیب در رژیم غذایی روزانه، مزایای بسیاری برای بدن و حفظ سلامتی آن دارد. از این رو کاشت درخت سیب و پرورش این میوه در بین باغداران بسیار محبوب است. مانند تمامی محصولات کشاورزی و باغی، درختان سیب نیز از شر بیماری‌ها و آفات در امان نیستند و برخی از عوامل می‌توانند آسیب پذیری درخت سیب را در برابر بیماری‌ها و آفات افزایش دهند. در نتیجه آفات درخت سیب یکی از رایج‌ترین دردسرهایی است که باغداران با آن روبرور هستند. 

  • شپشک سان ژوزه (San Jose Scale)
  • تریپس (Thrips)
  • حشره Borers
  • سوسک سرخرطومی آلو (Plum Curculio)
  • کنه (Mites)
  • حشره Leafrollers
  • حشره Green Fruit worms
  • کرم سیب (Codling Moths)
  • پشه سیب (Apple Maggots)
  • سوسک ژاپنی (Japanese Beetles)
  • حشره Stink Bugs
  • شته (Aphids)
  • زنجرک (Leafhoppers)

 



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

کود ۳۶ ۱۲ ۱۲ برای چیست؟

نیتروژن، فسفر و پتاسیم سه عنصر بسیار مهم برای رشد ریشه، ساقه و برگ ها، گلدهی، میوه دهی و بهبود کیفیت میوه‌ها هستند. این ترکیبات در کود کامل npk موجود است. کود ۳۶ ۱۲ ۱۲ یکی از بهترین انواع کود کامل است که به کود پتاس بالا نیز معروف است. استفاده از این نوع کود تاثیر زیادی بر جوانه زنی و رشد زایشی درختان و گیاهان داشته و باعث ضخامت بیشتر برگ گیاهانی از قبیل سانسوریا می شود.
با توجه به اینکه در این کود ازت و فسفر در کنار پتاسیم استفاده می شود، رشد ریشه، ساقه و برگ ها را نیز بهبود داده و می تواند گلدهی را افزایش دهد و مهم ترین دلیل برای استفاده از کود ۳۶ ۱۲ ۱۲ پتاس بالا، بهبود کیفیت میوه‌ها و شکل ظاهری مناسب و آبدار شدن میوه است.
گیاهان و درختانی که از این کود استفاده می کنند، آنزیم‌ها در آنها بهتر فعال شده و به همین دلیل آب در برگ‌های گیاه مدت بیشتری ماندگاری خواهد داشت. علاوه براین، میوه‌های درختانی که از کود ۳۶ ۱۲ ۱۲ استفاده می کنند آبدارتر هستند و از نظر شکل ظاهری بازارپسند و خوش فرم می باشند.

کود ۳۶ ۱۲ ۱۲ برای چه گیاهانی مناسب است؟

یکی از اصول بسیار مهم در کوددهی، تناسب نوع کود با گیاه و خاک است. به همین دلیل قبل از خرید کود ۳۶ ۱۲ ۱۲ ابتدا باید بررسی کنید که آیا این کود برای درخت و گیاه شما کارایی کافی را دارد یا خیر؟
در حالت کلی به دلیل وجود پتاسیم به مقدار زیاد در کنار فسفر و نیتروژن، این کود گزینه مناسب برای بسیاری از درختان میوه و گل‌های آپارتمانی است. در نتیجه می توانید برای بهبود رشد و کیفیت میوه‌ها برای درختان آلو، گیلاس، سیب و انگور و همچنین گیاهان آپارتمانی از جمله سانسوریا، زانفولیا، پتوس و کاکتوس از کود ۳۶ ۱۲ ۱۲ استفاده کنید.
علاوه براین، این کود ترکیب مناسبی برای رشد و گلدهی سبزی و جالیز، غلات و چمن است و در گلخانه‌ها نیز کاربرد گسترده‌ای دارد. مهم این است که خاک به این کود و ترکیبات آن نیاز داشته باشد و در زمان مناسب از آن استفاده شود.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

زمان کود دهی به درختان میوه

زمان کود دهی به درختان میوه یکی از فاکتورهای بسیار مهم و تاثیرگذار در رشد و باردهی آنها بوده و عدم توجه به آن می تواند نتیجه منفی داشته باشد. با توجه به نوع درخت و کود مورد استفاده برای آن و همچنین شرایط آب و هوایی و غیره در نهایت می توان زمان مناسب را برای کود دهی درختان میوه هسته دار، گردو و سیب و انگور و غیره تعیین کرد. در ادامه نگاه جامعی به بهترین زمان کود دهی به درختان میوه و استفاده از کودهای حیوانی و شیمیایی خواهیم داشت. 

عوامل مهم در تعیین زمان کود دادن به درختان میوه

نوع درخت - نوع کود - سن درخت



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

اندازه چالکود چقدر است؟

عمق چالکود به سن درخت بستگی دارد و برای نهال‌های کمتر از سه سال عمق کمتری باید در نظر گرفت. با توجه به اینکه نهال و درختانی که کمتر از ۳ سال سن دارند ریشه شان کوتاهتر است، عمق ۳۰سانتی متر باید در نظر گرفته شود. برای سایر درختان عمق چاله ۵۰ سانتی متر است.
زیاد بودن بیش از اندازه عمق چاله منجر به عدم نفوذ مواد موجود در خاک به ریشه خواهد شد. اگر عمق بیش از اندازه کم باشد، مقدار مواد مغذی و ترکیبات کمتری در آنها قرار گرفته و نمی‌تواند تاثیر مطلوبی بر رشد درخت داشته باشد.

بهترین زمان چالکود

زمان و شرایط آب و هوایی و وضعیت درخت نقش بسیار مهمی در نحوه کود دادن دارد. به طوریکه در اوایل بهار بیشتر با روش‌های آبیاری کود دهی انجام شده و بعد از رشد میوه از محلول پاشی استفاده میشود. چالکود به ندرت در فصل بهار کاربرد دارد و در تابستان توصیه نمیشود. بهترین زمان برای این شیوه کود دادن، پاییز و زمستان است. بعد از ریزش برگ درختان و خزان کردن و همچنین زمان به خواب رفتن درخت دو بازه مناسب برای کود دادن به روش حفر چاله است.
چالکود پاییزه و زمستانه باعث میشود مواد مورد نیاز برای رشد درخت به مرور به ریشه نفوذ کرده و مقاومت درخت را در برابر بیماری‌ها و رشد آفات نیز افزایش می دهد. اجرای این روش در زمستان مخصوصا در اواخر بهمن تا اواخر اسفند منجر به رشد بهتر درخت در بهار و میوه دهی بیشتر آنها خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

عوارض عمل زیبایی چشم

عمل زیبایی چشم همانند هر عمل دیگری می تواند عوارض احتمالی در پی داشته باشد. در این بخش به عوارض احتمالی عمل زیبایی پلک می پردازیم. البته باید توجه داشت که اگر عمل زیبایی پلک توسط پزشک جراح حاذق و با تجربه همچون دکتر مهرداد خوانساری انجام شود، احتمال بروز این عوارض بسیار پایین خواهد بود، بنابر این برای کاهش احتمال بروز این عوارض، پزشکی مطمئن را انتخاب نمایید.

عوارض عمل زیبایی چشم

کبودی و تورم در اطراف چشم

از رایج ترین و معمول ترین عوارض عمل زیبایی چشم به خصوص در طی چند روز اول پس از جراحی، تورم است که در ناحیه پیرامون چشم ها اتفاق می افتد. تورم حتی سبب می شود که بسته و باز کردن چشم یا پلک زدن برای شخص دشوار باشد. به طور معمول موثر ترین و بهترین توصیه ای که می توان جهت کاهش تورم داشت، استفاده از کمپرس یخ است. در اولین روز های پس از عمل، بهتر است بسته های یخ را در اطراف چشم ها قرار دهید تا به مرور تورم کاهش پیدا کند.

این عارضه که به سبب جمع شدن مایع چشمی ایجاد می شود، سبب متورم شدن کره چشم می شود. اما تورم سطح چشم به طور معمول موقت است و پس از چندین هفته از بین می رود. در حالتی که این عارضه پایدار باشد و سبب ناراحتی بسیاری در فرد شود بایستی پزشک را در جریان قرار داد.

ایجاد کبودی در پرامون چشم از دیگر عوارض محتمل عمل زیبایی پلک است، که ممکن است تا پیشانی و گونه ها هم گسترش پیدا کند. پوست اطراف چشم، متورم و پف دار می شود و دیدن نتیجه عمل در این مدت غیر ممکن است. مدت زمان این تورم کمی متفاوت است، اما اغلب افراد حداقل ۷ تا ۱۰ روز اول پس از عمل در ناحیه عمل دچار تورم هستند. این عارضه به مرور زمان از بین می رود و نتیجه جراحی زیبایی چشم به تدریج آشکار می شود.

احساس درد پس از جراحی

در زمان جراحی، پلک چشم دستخوش تغییرات بسیاری می شود و بافت های این بخش دچار تحریکات بسیاری می شوند. پس بنابراین احساس درد در دوره نقاهت پس از جراحی غیر طبیعی نیست. این درد می تواند پیوسته باشد و یا فقط در هنگام پلک زدن باشد، که به طور معمول پس از چند روز به تدریج کاهش می یابد و از بین می رود.

سوزش و خشکی چشم

احتمال دارد در دوره نقاهت پس از جراحی، چشم دچار خشکی، قرمزی و سوزش شود. جهت مرطوب نگه داشتن آن پزشک به طور معمول قطره اشک مصنوعی تجویز می نماید. همواره به خاطر داشته باشید که از خاراندن و مالش چشم ها خودداری نمایید، چرا که این امر سبب تحریک پوست پیرامون چشم و تاخیر در بهبودی می شود.

اشک ریزی و سخت پلک زدن

در روز های نخست پس از عمل به سبب تغییراتی که در عمل بر روی پلک چشم به وجود آمده و همچنین تورم پس از جراحی، پلک زدن و بسته و باز کردن چشم ها به آسانی انجام نمی شود و شخص در این شرایط احساس ناراحتی می نماید. اما با کم شدن زخم های ناشی از جراحی و تورم، بهبود این مشکل حل می شود. در بعضی موارد به سبب تحریک حفره اشکی، ممکن است عارضه اشک ریزی هم رخ دهد که به طور معمول موقت است. اما در صورت طولانی بودن یا همراه شدن با دیگر عوارض بایستی با پزشک مشورت کرد.

حساسیت به نور و تاری دید

بعضی از افراد در دوره بهبودی پس از عمل زیبایی چشم، تاری دید را تجربه می کنند، که یک عارضه موقت است و به طور معمول پس از چند روز از بین می رود. در این حالت نبایستی به چشمان فشار آورد و زمان استفاده از نمایشگر های مختلف مثل تلویزیون و موبایل را کاهش داد.

در برخی موارد نادر هم ممكن است، شخص بلافاصله پس از عمل دچار نابینایی موقت و یا دوبینی شود که تنها ساعاتی پس از عمل ادامه می یابد.

در روز های نخست پس از انجام عمل چشم ها به نور حساس هستند و گاهی نیز در معرض نور قرار گرفتن موجب اشک ریزی می شود. پس بنابراین به خاطر داشته باشید جهت محافظت از چشمان پس از جراحی زیبایی چشم، در معرض نور بسیار شدید قرار نگیرید و از عینک آفتابی استفاده نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

جراحی پلک بالا، همیشه جنبه زیبایی ندارد و در موارد بسیاری کاملا یک عمل جراحی درمانی محسوب می ‎شود، تا از خطرات ناشی احتمالی که ممکن است به بینایی و چشم وارد شود، جلوگیری شود.

در اغلب موارد جراحی پلک بالا زمانی انجام می‌ شود، که پوست اضافی پلک ‌های چشم افراد به حدی آن ‌ها را سنگین کرده ‌اند، که دید شخص مختل شده باشد. بعضی اوقات هم تورم پلک بالا، قرار دادن لنز های طبی یا عینک زدن را دشوار می ‌کند، که در این حالت هم می ‌توان از جراحی پلک بالا برای رفع مشکل استفاده نمود.

درمان التهابات پوستی چشمِ ناشی از قرار گرفتن چین ‌های پلک لالای چشم روی هم، از دیگر هدف های این عمل است. گاهی اوقات نیز پوست اضافی پلک بالا به حدی پلک را سنگین می ‌نماید که شخص برای بالا نگه داشتن پلک، مجبور می ‌شود از عضلات پیشانی استفاده کند. در این حالت ناراحتی و خستگی عضلات پیشانی پیش می ‌آید که با بلفاروپلاستی پلک بالا قابل درمان است.

پیش از تصمیم گیری و اقدام جهت انجام این روش، بایستی با جراح و پزشک خود مشورت نمایید و نمونه کار های قبلی را مشاهده کنید.

در کشور های آسیای شرقی، معمولا افراد جوان جراحی پلک بالا را به جهت درشت‏ تر شدن چشم ‏هایشان انجام می ‏دهند.

روی هم رفته و به طور موردی کاربردها و هدف های جراحی پلک بالا را می‌ توان در زیر خلاصه نمود:

درمان افتادگی یا شلی پوست پلک بالا که سبب ایجاد چین و چروک بر روی پلک می ‌شود و می تواند انحنای سطحی (کانتور) پلک چشم را با مشکل مواجه نماید.
درمان و برطرف کردن افتادگی پلک ناشی از سنگینی پوست اضافه چشم، که سبب اختلال در بینایی شخص می ‌شود.
برطرف نمودن تورم ها و پف های مربوط به پلک ‌ها.
برطرف کردن تورم ها و پف های مربوط به زیر چشم.
رفع افتادگی پلک بالا یا پایین که سبب بیشتر دیده شدن نواحی سفید چشم می ‌شود.
برداشت و رفع چین و چروک‌ های ظریف پلک و پوست اضافی پایینی.



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1402 | نظرات ()