نوشته شده توسط : atiyhe

در اینجا قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از سم افوریا بپردازیم. برخی از این مزایا عبارت است از:

حشرات می توانند در فصول مختلف سال به گیاهان و محصولات کشاورزی آسیب برسانند و باعث کاهش کیفیت و کمیت آن ها شوند. استفاده از انواع سم حشره کش نظیر سم افوریا می تواند جمعیت حشرات را کنترل کرده و از گیاه مراقبت کند.
به کمک انواع سم حشره کش می توان از انتقال بیماری هایی که توسط حشرات منتشر می شوند، جلوگیری کرد. بیماری های گیاهی می توانند کیفیت گیاهان را تحت تاثیر قرار داده و در برخی از موارد باعث از بین رفتن محصول شوند. که این خود منجر به کاهش منابع مواد غذایی و ضرر و زیان اقتصادی می شود.
بسیاری از سموم حشره کش نظیر افوریا اثر گذاری سریعی دارند و به سرعت می توانند حشرات را از بین ببرند.
سم افوریا دارای حفاظت گسترده می باشد و می تواند از طیف وسیعی از محصولات کشاورزی در مقابل حشراتی نظیر سفید بالک ها، سن سبز پسته و… محافظت کند.
حشره کش افوریا بطور همزمان بر روی آفات مکنده و جونده اثر گذار است.
این سم دارای دو نقطه اثر متفاوت است که این خود می تواند باعث به تاخیر افتادن بروز مقاومت در حشرات شود.
از مزایای دیگر سم افوریا می توان به اثر باقیمانده طولانی اشاره کرد که نیاز به سمپاشی محصولات در فواصل کوتاه را مرتفع می سازد.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

علفکش گندم دارای تنوع بالایی بوده و بر اساس تاثیر آنها بر علف هرزهای مختلف می توان آنها را در گروه های زیر دسته بندی کرد:

بهترین سم علفکش پهن برگ گندم
یکی از خطرناک ترین و رایج ترین انواع علف هرز گندم، علف های پهن برگ هستند. این علف ها شامل خارشتر، شقایق، خاک شیر، گندمک، میاگرام، خردل وحشی و پیچک صحرایی و تلخه هستند. علف کش هایی که برای هر یک از این علف های هرز استفاده میشود با توجه به یکساله یا دائمی بودن آنها نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، خارشتر یک علق هرز پهن برگ دائمی است و کیسه کشیش و گندمک یکساله هستند.
به همین دلیل در زمان انتخاب و خرید علفکش گندم باید به یکساله یا دائمی بودن علف هرز توجه داشت. از رایج ترین علف کش پهن برگ گندم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سم علف کش دیالن سوپر (Dialen Super)

یکی از بهترین انواع علفکش گندم برای از بین بردن علف های هرز دائمی و یکساله، سم دیالن سوپر Dialen Super است. این سم بعد از رویش علف هرز استفاده شده و به صورت سیستمیک و انتخابی علف های پهن اطراف گندم را از بین می برد. در هر لیتر از این سم 120 گرم دی کامبا و 344 گرم سم توفوردی وجود دارد. بعد از سمپاشی به مرور سر علف های هرز عصایی شده و این پیچیدگی در بافت نشان دهنده تاثیر علفکش گندم است.

تری بنورون متیل (گرانستار)

علفکش تری بنوروین متیل Tribenuron Methyl یکی از سموم پودری قابل حل در آب است که با مهار تقسیم سلولی مانع از رشد علف های پهن برگ و از بین رفتن آنها می شود. بعد از ورود سم به خاک از طریق ریشه جذب علف های هرز شده و با سرعت بسیار بالا مانع از رشد آنها می شود. بعد از توقف رشد گیاه، حداکثر 12 روز بعد به طور کامل علف را از بین برده و باعث خشک شدن آنها می شود. این علفکش گندم به صورت هوایی و زمینی در مزارع گندم قابل استفاده است.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

همانطور که گفتیم برای داشتن سیستم ریشه ای قوی و سالم استفاده از انواع کود ریشه ضرورت دارد. در اینجا قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از کود ریشه زایی بپردازیم. برخی از این مزایا عبارت است از:

از مهم ترین مزایای استفاده از کود ریشه زایی می توان به بهبود ساختار خاک و جلوگیری از فرسایش اشاره کرد. در برخی از موارد زمین های کشاورزی به دلیل استفاده بی رویه دچار فرسایش و کاهش مواد مغذی می شوند و برای کشت و پرورش محصول مناسب نیستند. استفاده از کود ریشه می تواند به جلوگیری از فرسایش خاک کمک کند.
کود ریشه زایی میزان و سرعت رشد ریشه را بطور چشمگیری افزایش می دهد.
ریشه سالم می تواند باعث ضخیم و سالم شدن شاخ و برگ، ساقه، شکوفه، گل و میوه گیاهان و محصولات کشاورزی شود. زیرا هر چه ریشه ها قوی تر باشند، مواد مغذی و آب بیشتری جذب کرده و در اختیار گیاه قرار می دهند.
با قوی شدن سیستم ریشه ای، گیاهان در برابر بیماری های گیاهی، خشکسالی و کم آبی، سرما و یا گرمای شدید مقاومتر شده و در برابر آفات آسیب پذیر نیستند. در نتیجه با سالم ماندن محصولات کشاورزی، نیاز به استفاده از انواع سموم کشاورزی به حداقل می رسد.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

هنگام کود دهی و کار با انواع کود کشاورزی نظیر فسفریک اسید سلامت و ایمنی باید در اولویت باشد. در اینجا قصد داریم به بررسی ملاحظات کار با کود اسید فسفریک بپردازیم. برخی از این موارد عبارت است از:

قبل از شروع کار، توضیحات و دستورالعمل‌های ذکر شده بر روی بسته بندی کود اعم از دوز ایمن، زمان مصرف و… را به درستی مطالعه کنید.

هنگام کار با کود حتما از لباس‌های ایمن نظیر لباس آستین بلند، ماسک و… استفاده کنید.
تنفس اسید فسفریک می‌تواند بینی و گلو را تحریک کرده و باعث سرفه و خس خس سینه شود. اگر کود را تنفس کردید، فورا محیط را ترک کرده و هوای تازه استشمام کنید.

تماس کود با چشم ممکن است باعث تحریک و سوزش چشم شود. اگر اسید فسفریک با پوست و چشم‌های شما تماس پیدا کرد، فوراً ناحیه مورد نظر را با آب فراوان بشویید. در صورت نیاز و مشاهده علائم حاد، حتما به پزشک مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

گل گچبری سقف پذیرایی
یکی از طرح‌های پرطرفدار در گچ بری سقف پذیرایی و همچنین گچبری سایر بخش‌های فضاهای مسکونی و غیر مسکونی، طرح گل است. طرح گل در گچ بری اگر چه تاریخچه‌ای قدیمی و کهن دارد و در بین گچبری‌های به جا مانده از آثار این هنر کهن دیده می‌شود، اما هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. چه آنهایی که برای گچ بری سقف پذیرایی خود به دنبال طرح‌های بسیار ساده هستند و چه آنهایی که برای این کار طرح‌های شلوغ و پر از طرح را می‌پسندند، به طرح گل گچبری سقف پذیرایی تمایل نشان می‌دهند. گل گچ بری سقف پذیرایی در طرح‌های مختلفی قابل اجرا می‌باشد. گل‌هایی به شکل گل‌های واقعی و یا گل‌هایی با طراحی‌های نوین می‌توانند جلوه و ظاهر زیبایی به جدیدترین گچ بری سقف پذیرایی ببخشند.

گچبری سقف پذیرایی سلطنتی
گچبری سقف پذیرایی سلطنتی یکی از لوکس‌ترین و پر زرق و برق‌ترین طرح‌های گچبری می‌باشد. افرادی که تمایل به گچ بری سقف پذیرایی خود با این سبک و سیاق را دارند معمولا منازل و فضاهای خود را با سبک کلاسیک و نئوکلاسیک دکوراسیون می‌کنند. این مدل از گچبری سقف برای فضاهایی با ارتفاع 3 متر و بیشتر از آن مناسب است. در این نوع از گچبری سقف از ترکیب گچ بری با نقاشی‌های خاص استفاده می‌گردد. استفاده از رنگ‌های طلایی، قرمز سلطنتی و بنفش در این سبک از گچبری سقف پذیرایی دیده می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

رنگ در گچبری سقف
یکی دیگر از عواملی که بر کیفیت نهایی طرح گچبری سقف تاثیر دارد، انتخاب رنگ و نوع رنگ آمیزی کار است. این کار باید بر اساس طرح اجرا شده و تناژ کلی رنگ فضا انتخاب گردد. برای فضاهایی با سبک کلاسیک بهتر است از رنگ‌های سنگینی نظیر طلایی و زرشکی و در فضاهای مدرن و ساده از رنگ‌های سبکی نظیر رنگ‌های پاستیلی استفاده گردد. نحوه رنگ آمیزی و انتخاب کیفیت رنگ هم می‌تواند کیفیت کار را متاثر کند.

ابزار گچبری سقف چیست؟
برای اجرای طرح گچبری سقف از ابزارها و وسایل مختلفی استفاده می‌شود. این ابزارها به دو دسته اصلی ابزارهای مورد نیاز برای گچبری سقف دستی و ابزارهای مورد نیاز برای گچبری پیش ساخته تقسیم بندی می‌شوند. از ابزارهای دستی برای طراحی و اجرای اشکال و طرح‌های مختلف گچ بری سقف استفاده می‌گردد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کاردک، قاشقی، گونیا و پرگار اشاره کرد. برای تهیه گچبری‌های پیش ساخته از ابزارهایی نظیر گلویی‌ها، قرنیز و ابزار دکوراتیو سقفی استفاده می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

از گچبری گلویی در بخشی از فضا استفاده می شود که دیوارها و سقف از یکدیگر جدا می شوند. به همین دلیل است که می تواند ویژگی ها و خاصیت های متفاوتی با سایر مدل های گچبری داشته باشد. در وهله اول بارزترین ویژگی گچبری گلویی امکان پیاده سازی سبک های مختلف گچبری در آن است. به طور مثال در منازلی که سبک دکوراسیون کلاسیک دارند می توانند از گچبری گلویی نور مخفی کلاسیک استفاده کنند. این کار جلوه سایر وسایل و مبلمان سبک کلاسیک آنها را صد چندان می کند.
این در حالی است که در فضاهای با سبک دکوراسیون ساده و مدرن استفاده ار گچبری گلویی نور مخفی ساده و مدرن نیز می تواند تمرکز بر اسباب و اثاثیه سبک مدرن را افزایش دهد. از دیگر ویژگی های گچبری گلویی امکان نصب نور مخفی در آن است. نوارهای LED و همچنین نورهای هالوژنی می توانند جلوه ای خاص و چشم نواز به فضا بدهند. امکان عبور کانال ها و داکت های مخصوص اجرای نور مخفی در گچبری گلویی ویژگی خاص آن در گچبری گلویی نور مخفی می باشد. از دیگر ویژگی های گچبری گلویی نور مخفی امکان رنگ آمیزی هماهنگ آن با نور استفاده شده است. این کار هارمونی خارق العاده ای به نتیجه کار می بخشد.
ویژگی مهم دیگر استفاده از گچبری گلویی از جمله گچبری گلویی نور مخفی امکان هماهنگ سازی آن با سایر گچبری‌های ساختمان است. زمانی که از یک گچبری گلویی نور مخفی با طرح هماهنگ با گچبری سایر بخش‌ها استفاده می‌شود یک مرکزیت زیبا در فضا شکل می‌گیرد که به کمک آن می‌تواند توجه به یک نقطه خاص نظیر یک لوستر زیبا یا یک تابلو شاخص را ایجاد کرد. استفاده از گچبری گلویی نور مخفی نیاز به نور پردازی‌های پر هزینه در منازل را نیز کاهش می‌دهد. در چنین شرایطی دیگر نیاز نیست برای روشن کردن گوشه‌های دیوار و سقف و خارج کردن آنها از نقطه کور از لامپ‌های پر نور استفاده شود. نور مخفی به کار رفته شده در گچبری گلویی به خوبی می‌تواند کمبود نور در این بخش‌ها را جبران کند.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

نکات هشدار دهنده در زمان نقاهت مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

بسیاری از افراد از دوره نقاهتی که باید بگذرانند خسته می‌شوند؛ اما همانطور که اشاره کردیم دوره نقاهت و مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی از اهمیت بالایی برخوردار است و بیشترین تاثیر را روی نتیجه جراحی خواهد داشت. بلفاروپلاستی مانند سایر جراحی‌های دیگر باید زمان خاصی را طی کند تا شما بتوانید نتیجه مطلوبی دریافت کنید. پس از جراحی و در روز اول شما ممکن است در ناحیه چشم درد زیادی داشته باشید اما این موضوع به مرور رفع می‌شود.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی که در مطالب فوق ذکر کردیم همه از نکات مهم دوره نقاهت هستند. به جهت یادآوری باید گفت که در این دوره نباید برای چشم‌ها از هیچ مواد آرایشی استفاده کنید. برای استحمام تنها به شستن گردن به پایین اکتفا کنید و پس از گذراندن دوره نقاهت مانعی برای حمام کردن وجود ندارد.

همچنین بافت‌های زیرین پوست دیرتر از سایر قسمت‌ها بهبود می‌یابد به همین جهت باید مدت‌ها مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی را جدی بگیرید و آن‌ها را انجام دهید. به مدت دو هفته نباید از لنزهای تماسی استفاده کنید و از ماساژ و فشار دادن چشم‌ها نیز پرهیز کنید. برای رفع کشیدگی پلک و ترشحات چشمی دکتر پماد و یا قطره تجویز کرده که باید به طور مرتب آن‌ها را استفاده کنید.

اگر تمام مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی ذکر شده را به خوبی رعایت نمایید جراحی شما نتیجه خوبی داشته و به سرعت بهبود یافته و دوره نقاهت شما به راحتی به پایان می‌رسد. در صورتی که در دوره نقاهت خود هر یک از موارد زیر را مشاهده کردید باید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. این موارد عبارت اند از:

وجود کبودی و تورمی که بعد از چند روز بهتر نشده و به مرور افزایش یابد.
ایجاد دردهای شدید که با مصرف مسکن نیز بهبود نمی یابد.
در صورتی که مصرف داروهای تجویز شده موجب حساسیت ،تهوع، لرز، سردرد یا استفراغ شود.
در صورت داشتن تب بیش از ۳۸ درجه
ترشحات زرد یا سبز از محل برش خارج شود.
خونریزی قسمت برش که بند نیاید.
داشتن مشکلات تنفسی
داشتن احساس بی‌حرکتی و بی‌حسی



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

در مسائل مختلف افراد گوناگون سلایق متفاوتی دارند. در واقع اصل بسیاری از اقدامات و کسب و کارهای امروزی باید منطبق با سلایق متفاوت باشد. همین مساله در مورد هنر (گچبری سقف) گچ بری سقف پذیرایی و سایر بخش‌های مسکونی و غیر مسکونی نیز صادق است. زمانی که یک کارفرما تصمیم به گچبری مدرن سقف پذیرایی و سایر بخش‌های منزل خود می‌گیرد، ممکن است با طرح‌ها و سبک‌های متفاوتی روبرو شود که موجب سردرگمی وی گردد. بر همین اساس بنا داریم در ادامه این مقاله به انواع گچبری سقف پذیرایی پرداخته و به همین بهانه تمامی جوانب و ریز مسائل مربوط به گچ بری سقف پذیرایی را واکاوی کنیم.

  • گچبری ساده سقف پذیرایی
  • گچبری مدرن سقف پذیرایی
  • گل گچبری سقف پذیرایی
  • گچبری سقف پذیرایی سلطنتی
  • مدل گچبری سقف پذیرایی کوتاه


:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

زمانی که صحبت از گچ بری دیوار به میان می‌آید بسیاری از افراد تصور اشتباهی از آن دارند. بسیاری از کسانی که اسم گچ بری دیوار را می‌شنوند این هنر معماری را در گچبری‌های کلاسیک پرکاری می‌بینند که همخوانی چندانی با سبک‌های مدرن ندارد. اما این تصور، یک تصور صحیح نیست. چرا که امروزه تحولات بزرگی در عرصه گچبری ساختمان ایجاد شده است تا آن را با سبک‌های مختلف معماری داخلی هماهنگ می‌سازد. گچبری مدرن در ظاهری زیبا و شکیل مورد استفاده قرار می‌گیرد و تا منازل دارای سبک مدرن را نیز پوشش دهد.
در گچبری دیوار مدرن دیگر نشانه‌های از آن گچ بری دیوار کلاسیک با طرح‌های سنگین دیده نمی‌شود. در گچبری دیوار مدرن عموما از خطوط ساده و مستقیم در کنار منحنی‌های ساده و مینیمال استفاده می‌گردد. این سبک از گچ بری دیوار به دیوار منازل امروزی با طراحی مدرن سبک و سیاقی جدید بخشیده است. از گچبری مدرن در پوشاندن بخش‌های مختلف خانه‌های مدرن نظیر سقف و ستون‌ها نیز استفاده می‌شود. این گچ بری دیوار علاوه بر کارایی بالایی که در زیباسازی سطوح دارد در پوشاندن نواقص این سطوح نیز به شیوه‌ای ایده آل عمل می‌کند. گچبری دیوار مدرن، دست معماران داخلی را در بازسازی منازل و ساختمان‌های مختلف برای به کار بردن هنر گچ بری دیوار در تغییر سبک و همچنین پوشاندن نواقص آن باز گذاشته است.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

یکی دیگر از عواملی که بر کیفیت نهایی طرح گچبری سقف تاثیر دارد، انتخاب رنگ و نوع رنگ آمیزی کار است. این کار باید بر اساس طرح اجرا شده و تناژ کلی رنگ فضا انتخاب گردد. برای فضاهایی با سبک کلاسیک بهتر است از رنگ‌های سنگینی نظیر طلایی و زرشکی و در فضاهای مدرن و ساده از رنگ‌های سبکی نظیر رنگ‌های پاستیلی استفاده گردد. نحوه رنگ آمیزی و انتخاب کیفیت رنگ هم می‌تواند کیفیت کار را متاثر کند.

ابزار گچبری سقف چیست؟

برای اجرای طرح گچبری سقف از ابزارها و وسایل مختلفی استفاده می‌شود. این ابزارها به دو دسته اصلی ابزارهای مورد نیاز برای گچبری سقف دستی و ابزارهای مورد نیاز برای گچبری پیش ساخته تقسیم بندی می‌شوند. از ابزارهای دستی برای طراحی و اجرای اشکال و طرح‌های مختلف گچ بری سقف استفاده می‌گردد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کاردک، قاشقی، گونیا و پرگار اشاره کرد. برای تهیه گچبری‌های پیش ساخته از ابزارهایی نظیر گلویی‌ها، قرنیز و ابزار دکوراتیو سقفی استفاده می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

انواع لوله پلی اتیلن از نظر گرید کاری

این لوله ها در آب رسانی و آبیاری بسیار استفاده می شوند. این لوله ها را بر اساس ضخامت و میزان فشار قابل تحمل به سه گرید PE63، PE80 و PE100 تقسیم می کنند. که امروزه از گرید PE63 به ندرت استفاده می شود.

*گرید PE63

از گرید PE63 فقط برای تولید و صادرات لوله پلی اتیلن فاضلابی تا سایز 5 اینچ استفاده می‌شود. ضریب ایمنی در این گرید، 1.6 است. گرید PE63 به دلیل ضخامت و وزن بالا صرفه اقتصادی ندارد به همین دلیل در حال حاضر، از این دسته کمتر استفاده می‌ شود.

*گرید PE80

گرید PE80 از لحاظ وزن، ضخامت و قیمت پایین تر از گرید PE63 است. هر چه دانسیته مواد اولیه بیشتر شود. ضخامت لوله کمتر و وزن پلی اتیلن کاهش پیدا می‌ کند. ضریب ایمنی در این مدل، 1.25 همچنین در این گرید با افزایش چگالی، میزان فشار مورد تحمل افزایش یافته است.

*گرید PE100

گرید PE100 با استفاده از بهترین مواد اولیه ساخته شده، جدیدترین و سبک‌ترین نوع ماده اولیه ساخته می شوند. وزن و ضخامت کمتری به نسبت دو گرید قبلی دارد. و مهم ترین مزیت آن، کیفیت عالی، انعطاف پذیری بالا می باشد. که این ویژگی ها نگهداری و نصب لوله پلی اتیلن را راحت‌تر می‌ کند.

انواع مواد پلی اتیلن بر اساس چگالی

یکی از بارزترین مشخصه‌ها برای خرید صادرات لوله پلی اتیلن جرم مولکولی و یا همان چگالی آن‌ها است که بر اساس آن طبقه بندی می‌شوند که به عبارت زیر می‌باشند:

پلی‌ اتیلن با چگالی پایین

صادرات پلی اتیلن با چگالی پایین یا همان LDPE این نوع پلی‌ اتیلن تعداد شاخه‌ های فرعی یا جانبی بلند و بیشتر از حد معمول است. چگالی مواد در این نوع لوله پلی‌اتیلن کمتر از ۰.۹۲۶ گرم بر سانتی‌متر مکعب است. در این نوع پلی‌ اتیلن فاصله‌ زنجیره‌ های ملکولی از یکدیگر زیاد است. همین فاصله‌ زیاد سبب می‌ شود تا چگالی پایین بیاید.
از ویژگی های آن ها می توان به انبساط‌ پذیری، مقاومت حرارتی کم، استحکام اندک و خیلی از مزایای دیگر اشاره کرد. این نوع لوله می‌ تواند فشار کمتر از ۳ بار را تحمل کند. LDPE از این نظر که بیشتر برای نصب رو زمینی مناسب است با انواع دیگر لوله‌ های پلی‌ اتیلن متفاوت است.

پلی‌ اتیلن با چگالی کم و خطی

پلی اتیلن با چگالی کم یا همان LLDPE در فرآیند تولید پلی‌ اتیلن زمانی که کومونومر بوتن نرمال به اتیلن اضافه گردد، محصول دارای شاخه‌ های جانبی بیشتر اما با طول برابر خواهد بود. این شاخه‌ ها اگر چه بلند است اما در طول زنجیر پلیمر تعداد کمی وجود دارد.
به‌ دلیل خطی بودن زنجیره‌ پلیمر به این نوع پلی‌ اتیلن‌، پلی‌ اتیلن خطی گفته می‌ شود. بیشترین مورد کاربرد لوله این پلی‌ اتیلن در سیستم‌ های آبیاری قطره‌ ای است هر چند می‌ توان از آن در سیستم‌ های فاضلاب، بهداشتی، خطوط تولید صنعتی، لوله‌ گذاری کشاورزی و سیستم‌ های دیگری که در برابر فشار ها یا درجه حرارت‌ های بالا قرار نمی‌ گیرند نیز استفاده کرد.

پلی‌ اتیلن با چگالی متوسط

پلی اتیلن با چگالی متوسط یا همان MDPE این نوع پلی‌ اتیلن از نظر مقاومت راندمان بهتر و همچنین مقاومت و ضربه‌ پذیری بالایی دارد چگالی مواد در این نوع لوله پلی‌اتیلن بین ۰.۹۲۶ تا ۰.۹۴۰ گرم بر سانتی‌ متر مکعب است و به ازای هر سانتی‌ متر از ضخامت خود فشار کمتری را نسبت HPDE به تحمل می‌ کند. به دلیل پایداری در دمای اتاق، مقاومت بسیار خوب در برابر ضربه، حساسیت کمتر نسبت به HDPE و خیلی از ويژگی‌ های دیگر MDPE در برخی از بخش‌ های سیستم‌ های لوله‌ کشی گاز و انتقال آب آشامیدنی سرد استفاده می‌ شود.

پلی‌ اتیلن با چگالی بالا

پلی اتیلن با چگالی بالا یا همان HDPE چگالی این نوع لوله پلی‌اتیلن ۰.۹۴۱ گرم بر سانتی‌ متر مکعب یا بیشتر است. در مقایسه با دیگر پلی‌ اتیلن‌ ها این نوع محصول ساختار زنجیره‌ پلیمری‌، تبلور بالا تری دارد از همین ‌رو ساختار فشرده‌ تری داشته و چگالی بالا تری دارد که برای همین به آن پلی‌ اتیلن سنگین گفته می‌ شود. این نوع پلی‌ اتیلن تعداد شاخه‌ های جانبی کمتری نسبت به دیگر پلی‌ اتیلن‌ ها دارد. لوله پلی‌ اتیلن HPDE بهترین انتخاب برای سیستم‌ های آبیاری است.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

برای صادرات سنگ، فروشنده سنگ بایستی برخی مراحل را طی کند. تا بتواند به صورت قانونی و طبق اصول به صادر کردن سنگ خود بپردازند:

ابتدایی ترین امر برای صادر کردن سنگ های مختلف، دارا بودن یک مرکز تهیه و توزیع سنگ به همراه مجوز های مربوطه می باشد. چنین مراکزی در صورت داشتن مشتریان خارجی، ابتدا باید بسته بندی اصولی را برای صادرات انجام دهند.
در این مرحله سنگ و سرامیک که بین دو طرف توافق شده است. در کشور مقصد و طبق استانداردهای بین المللی بسته بندی می شوند. تا برای حمل و نقل و ارسال آماده شوند.
مرحله بعد، فروشنده سنگ باید تمامی مجوز های لازم و مربوط به صادرات را از ارگان ها، نهاد ها و سازمان های مرتبط با صادرات سنگ نما ساختمانی دریافت کرده. تا دیگر مراحل صادرات سنگ بدون برخورد با مشکل انجام شود.
در صورت صدور مجوز، نوبت به حمل و نقل و انتقال سنگ به گمرک می رسد. در گمرک باید اظهار نامه صادراتی و خروجی برای صادر کردن سنگ را دریافت کنید.
پس از پایان تمامی مراحل اداری گمرک، فروشنده باید وسیله نقلیه مورد نظر را برای ارسال سنگ ها به کشور مبدا رزرو و تهیه کند. پیش از خروج سنگ از کشور، فروشنده بایستی مدارک، اسناد و مجوز های لازم برای صادرات سنگ نما ساختمانی را به اتاق بازرگانی بفرستد.
اتاق بازرگانی پس از بررسی فاکتور فروش گواهی مبدا را صادر کرده و اجازه خروج سنگ از کشور را به فروشنده می دهد. در نهایت، سنگ مورد نظر از طریق وسیله نقلیه مورد نظر از کشور خارج و به کشور مبدا صادر می شود.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atiyhe

همانطور که می دانید هر کارخانه ای می تواند بعد از رسیدن به حد مطلوبی از تولید به دنبال مسیر صادرات میلگرد به کشورهای مختلف برود. این صادرات به کارخانه جان تازه ای خواهد بخشید. همچنین که کارخانه های مختلف مقاصد متفاوتی را برای صادرات میلگرد انتخاب می کنند. می توان گفت که به طور کلی کشورهای همسایه به علت نزدیک تر بودن و هزینه کمتر برای حمل و نقل، مقصد اصلی برای صادرات کشور ایران به حساب می آیند. این کشور ها شامل عراق، ترکیه، عمان، ارمنستان، ازبکستان، پاکستان، امارات، گرجستان، سوریه، افغانستان، اروپا می باشد. در زیر به توضیح مختصری در مورد قیمت میلگرد صادراتی هر کدام از این کشور می پردازیم:

قیمت میلگرد صادراتی به عراق
قیمت میلگرد صادراتی به ترکیه
قیمت میلگرد صادراتی به عمان
قیمت میلگرد صادراتی به ارمنستان
قیمت میلگرد صادراتی به ازبکستان
قیمت میلگرد صادراتی به پاکستان
قیمت میلگرد صادراتی به امارات
قیمت میلگرد صادراتی به گرجستان
قیمت میلگرد صادراتی به سوریه
قیمت میلگرد صادراتی به افغانستان
قیمت میلگرد صادراتی به اروپا



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()